اخبار داغ

دستور قطع گاز ۱۰۱ جایگاه سوخت سی ان جی در استان اصفهان صادر شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از ایرنا، محمود فرمانی روز سه شنبه گفت: سال گذشته از ۱۵۴ جایگاه سوخت سی ان جی در استان اصفهان بازرسی بعمل آمد که از میان آنها برای ۱۰۱ جایگاه پر خطر دستور قطع گاز صادر شد. وی با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی جایگاه‌های سی ان جی […]

اشتراک گذاری
17 فروردین 1400
119 بازدید
کد مطلب : 41594

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از ایرنا، محمود فرمانی روز سه شنبه گفت: سال گذشته از ۱۵۴ جایگاه سوخت سی ان جی در استان اصفهان بازرسی بعمل آمد که از میان آنها برای ۱۰۱ جایگاه پر خطر دستور قطع گاز صادر شد.

وی با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی جایگاه‌های سی ان جی در استان اصفهان از تابستان پارسال تشدید شد، اظهار داشت: از میان جایگاه هایی که دارای نواقص پر خطر بودند حدود ۹۰ درصد آنها موفق به رفع نواقص و گاز آنها متصل شد.

مدیرکل استاندارد اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر دستور قطع گاز برای ۱۲ جایگاه سوخت سی ان جی استان به شرکت‌های گاز و پخش فراورده‌های نفتی ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: چهار واحد از این جایگاه‌ها در شهرستان اصفهان و سایر آنها در کاشان، بادرود، مبارکه، نجف آباد، چادگان، لنجان و فلاورجان هستند.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی جایگاه‌های سوخت سی ان جی بصورت دوره ای و مرتب انجام می شود، افزود: این بازرسی‌ها با هدف حفظ ایمنی مردم و با همکاری شرکت‌های پخش فرآورده های نفتی، گاز استان و بازرسی دارای تایید صلاحیت انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد اصفهان گفت: بیش از ۸۷ درصد از جایگاه‌های سوخت گاز سی ان جی در این استان تا پایان سال ۹۹ موفق به دریافت تاییدیه ایمنی استاندارد شدند.

فرمانی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ بند ایمنی استاندارد در بازرسی از جایگاه‌های سوخت مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: بر اساس نواقص شناسایی شده جایگاه‌ها به سه دسته پر خطر، خطر متوسط و کم خطر تقسیم شده و طبق مصوبه هیات دولت و در راستای اجرای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با قطع کردن جریان گاز از فعالیت جایگاه‌های دارای نواقص پرخطر جلوگیری می‌شود.

وی از جایگاه‌داران سی ان جی خواست تا با شرکت های بازرسی همکاری بیشتری داشته باشند و نواقص موجود در جایگاه‌ها را بر اساس اصول ایمنی و استاندارد برطرف کنند.

گاز طبیعی فشرده یا سی‌ان‌جی، سوختی است که بیشتر به‌عنوان جایگزینی برای بنزین، گازوییل و گاز مایع به‌کار می‌رود؛ سی‌ان‌جی نسبت به آنها آلودگی کمتری ایجاد می‌کند و فراوانی و قیمت مناسب دارد.

استفاده از این سوخت پس از اجرای طرح مدیریت سوخت و سهمیه بندی بنزین در کشور افزایش یافت بطوریکه آمار اقتصادی استان اصفهان نشان می دهد میزان مصرف گاز طبیعی فشرده ( CNG) در خودروهای سبک در ۹ ماه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ معادل ۸.۴ درصد افزایش یافت.

۲۷۰ جایگاه سوخت و ۱۷ پمپ بنزین تک سکو و حدود ۱۶۲ جایگاه سی‌.ان‌.جی دارای مجوز در استان اصفهان وجود دارد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *