اخبار داغ

تپه آغچه ریش چاراویماق مرمت می شود

این شهرستان با ۳۱ هزار جمعیت در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است.تپه آغجه ریش در شهرستان چاراویماق، بخش شادیان، در روستایی به همین نام واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۸۹۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. به گزارش پایگاه خبری […]

اشتراک گذاری
17 فروردین 1400
179 بازدید
کد مطلب : 41460

این شهرستان با ۳۱ هزار جمعیت در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است.تپه آغجه ریش در شهرستان چاراویماق، بخش شادیان، در روستایی به همین نام واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۸۹۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علیرضا قوچی در دیدار با فرماندار چاراویماق با اشاره به آغاز همکاری میراث فرهنگی استان با بنیاد علوی در راستای پیشبرد و توسعه ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان، افزود: در این راستا و برای تسهیل روند حفاظت و مرمت این تپه تاریخی و همچنین تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهرستان با تمرکز بر آبگرم منشگه همکاری مشترک مابین این اداره‌کل و بنیاد علوی ادامه خواهد یافت.

وی از افزایش اعتبارات حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان چاریماق طی سالجاری خبر داد و اظهار داشت: این اعتبارات برای پیشبرد اهداف حفاظتی و مرمتی اماکن و ابنیه های تاریخی و میراثی شهرستان هزینه خواهد شد.شهرستان چاراویماق از جمله شهرستان‌های برخوردار آذربایجان شرقی در حوزه میراث‌ فرهنگی و گردشگری است که توسعه ظرفیت‌های آن در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان پیشبرد اهداف و پروژه‌های حفاظتی و مرمتی تأمین اعتبار لازم است، لذا با موافقت فرمانداری  چاراویماق، اعتبارات حوزه میراث‌فرهنگی این شهرستان از محل تملک و دارایی افزایش خواهد یافت.

تپه آغجه ریش در شهرستان چاراویماق، بخش شادیان، در روستایی به همین نام واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۸۹۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

علیرضا قوچی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار چاراویماق با اشاره به آغاز همکاری میراث فرهنگی استان با بنیاد علوی در راستای پیشبرد و توسعه ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان، افزود: در این راستا و برای تسهیل روند حفاظت و مرمت این تپه تاریخی و همچنین تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهرستان با تمرکز بر آبگرم منشگه همکاری مشترک مابین این اداره‌کل و بنیاد علوی ادامه خواهد یافت.

وی از افزایش اعتبارات حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان چاریماق طی سالجاری خبر داد و اظهار داشت: این اعتبارات برای پیشبرد اهداف حفاظتی و مرمتی اماکن و ابنیه های تاریخی و میراثی شهرستان هزینه خواهد شد.

قوچی ادامه داد: شهرستان چاراویماق از جمله شهرستان‌های برخوردار آذربایجان شرقی در حوزه میراث‌ فرهنگی و گردشگری است که توسعه ظرفیت‌های آن در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان پیشبرد اهداف و پروژه‌های حفاظتی و مرمتی تأمین اعتبار لازم است، لذا با موافقت فرمانداری  چاراویماق، اعتبارات حوزه میراث‌فرهنگی این شهرستان از محل تملک و دارایی افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *