اخبار داغ

بخش عمده تقاضای نفت در تابستان احیا می‌شود

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد بخش بزرگی از تقاضای نفت در تابستان احیا می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از شانا، بانک آمریکایی گلدمن ساکس هنوز به تقاضای نفت خوش‌بین است و پیش‌بینی کرد تقاضای نفت به حدی بالا باشد که ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) […]

اشتراک گذاری
17 فروردین 1400
49 بازدید
کد مطلب : 41636

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد بخش بزرگی از تقاضای نفت در تابستان احیا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از شانا، بانک آمریکایی گلدمن ساکس هنوز به تقاضای نفت خوش‌بین است و پیش‌بینی کرد تقاضای نفت به حدی بالا باشد که ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) باید پس از افزایش تولید ۲ میلیون بشکه‌ای تصویب‌شده برای ماه‌های مه تا ژوئیه، ۲ میلیون بشکه دیگر هم در سه ماه سوم سال جاری میلادی افزایش تولید داشته باشد.

این بانک تصریح کرد: برآورد ما از افزایش تقاضای نفت در تابستان بالاتر از پیش‌بینی اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی است و ائتلاف اوپک پلاس باید از ماه ژوئیه تا اکتبر ۲ میلیون بشکه دیگر به تولید خود اضافه کند.

 گلدمن ساکس انتظار دارد ذخیره‌سازی مازاد نفت تا پاییز ۲۰۲۱ به حد طبیعی خود بازگردد.

این بانک اظهار کرد که توافق هفته گذشته اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت یک ماه زودتر از انتظار ما رخ داد.

گلدمن افزود: افزایش تولید این ائتلاف برای ماه‌های ژوئن و ژوئیه کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران است.

ائتلاف اوپک پلاس روز پنجشنبه (۱۲ فروردین‌ماه) تصمیم گرفت در سه ماه آینده به‌طور تدریجی روزانه یک میلیون بشکه به تولید نفت خود بیفزاید، این ائتلاف تولید خود را در هرکدام از ماه‌های مه و ژوئن ۳۵۰ هزار بشکه در روز و  در ماه ژوئیه به مقدار ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد. 

افزون بر این، عربستان هم کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای داوطلبانه خود را به‌تدریج و در چند ماه آینده متوقف می‌کند. این کشور در هرکدام از ماه‌های مه و ژوئن ۲۵۰ هزار بشکه در روز به تولید خود می‌افزاید.

گلدمن ساکس همچنان انتظار دارد قیمت نفت در فصل تابستان به ۸۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *