اخبار داغ

«خورشید»ی که فدراسیون راخاموش کرد/ادامه انتخاب‌های ضعیف در فوتبال

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،حجم انتقادات از فدراسیون مهدی تاج که یکی از بدترین قراردادهای تاریخ فوتبال را با «مارک ویلموتس» بسته بود، آنقدر زیاد بود که اهالی این رشته برای برگزاری مجمع و روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی لحظه شماری می‌کردند و امیدوار بودند با انتخاب رئیس جدید شرایط برای فوتبال بهتر […]

اشتراک گذاری
17 فروردین 1400
61 بازدید
کد مطلب : 41330

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،حجم انتقادات از فدراسیون مهدی تاج که یکی از بدترین قراردادهای تاریخ فوتبال را با «مارک ویلموتس» بسته بود، آنقدر زیاد بود که اهالی این رشته برای برگزاری مجمع و روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی لحظه شماری می‌کردند و امیدوار بودند با انتخاب رئیس جدید شرایط برای فوتبال بهتر از قبل شود.

این انتظار اما لحظاتی پس از پایان شمارش آرای اعضای هیات رئیسه به بدترین شکل ممکن به پایان رسید و افرادی وارد هیات رئیسه شدند که نه تنها «اعتبار» و» «وزن فوتبالی» فدراسیون را بالا نبردند بلکه به مراتب نفراتی کم سابقه تر از نفرات قبلی بودند.

با این حال چاره‌ای غیر از پذیرش رای مجمع نبود اما این امیدواری وجود داشت که شهاب‌الدین عزیزی خادم که خودش یک مدیر اقتصادی است و سابقه مدیریت در فوتبال را ندارد، به عنوان یک رئیس جوان و مدرن به سمت انتخاب‌هایی برود که نقاط ضعف هیات رئیسه‌اش را بپوشاند. اما هر چه جلوتر می‌رویم این انتظار هم از رئیس جدید تبدیل به یاس و ناامیدی می‌شود.

هنوز چند روزی از انتخاب اعضای هیات رئیسه نگذشته بود که عنوان شد قرار است علی خطیر معاون ورزشی پیشین باشگاه استقلال قرار است به عنوان دبیرکل فدراسیون انتخاب و معرفی شود. با مطرح شدن این احتمال موجی از انتقادات از سوی اهالی فوتبال، کارشناسان و طرفداران فوتبال به خصوص هواداران پرسپولیس مطرح شد تا این احتمال به صفر برسد و منصور قنبرزاده به عنوان دبیرکل فدراسیون انتخاب شود.

با منتفی شدن این انتخاب امیدواری‌ها برای حضور نفرات کاربلد، باتجربه و صاحب صلاحیت در فدراسیون فوتبال بیشتر شد اما انتخاب سرپرست تیم ملی فوتبال بر همه این امیدواری‌ها خط بطلان کشید و عزیزی خادم نخستین «شوک» را به اهالی این رشته وارد کرد و فردی را به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب کرد که هنوز نیامده حجم انتقادات را به سود فدراسیون سرازیر کرده است.

مجتبی خورشیدی که بیشتر دوران حضورش در فوتبال را به عنوان دستیار مربیان مختلف سپری کرده و بیشتر یک چهره «فنی» است، در حالی برای سرپرستی تیم ملی انتخاب شد که تا یک روز قبل از این انتخاب گزینه سرمربیگری تیم فوتبال ماشین سازی بود اما هنوز پایش به تبریز نرسیده بود اخراج شد و به طور ناگهانی سر از فدراسیون فوتبال و یک مسئولیت مهم در آورد! بدون اینکه یک دقیقه سابقه این کار را داشته باشد!

درست است که پیش از این در فدراسیون‌های گذشته هم افرادی برای این پست انتخاب شده بودند که شایستگی حضور در مسئولیت سرپرستی تیم ملی را نداشتند – که رسانه‌ها بارها از این انتخاب‌ها انتقاد کرده بودند – اما انتظار از فدراسیون جدید این بود که اشتباهات گذشته را تکرار نکند و با انتخاب‌های درست و حرفه‌ای یک قدم رو به جلو بردارد نه اینکه با این انتخاب‌ها کاری کند که همه بگویند: «صد رحمت به قبل»!

عزیزی خادم اگر می‌خواهد قدم مثبتی در فدراسیون فوتبال بردارد و اوضاع را از قبل بهتر کند، با این روش به جایی نخواهد رسید چرا که افرادی که او برای گره گشایی مشکلات فوتبال در نظر گرفته است به هیچ عنوان نمی‌توانند باری را از روی دوش این فوتبال خسته و سراپا ایراد بردارند.

البته انتخاب‌های حرف و حدیث‌دارتری هم در فدراسیون شهاب‌الدین عزیزی خادم صورت گرفته که آنها هم از سطح بالایی برخوردار نبوده‌اند و امیدها برای بهبود شرایط فدراسیون را کاهش داده است.

انتظار از عزیزی خادم این بود که فدراسیون «نو»، «مدرن» و «متفاوتی» را نسبت به گذشته تشکیل دهد و از افرادی حرفه‌ای، کاربلد و صاحب نام و مورد قبول اهالی این رشته استفاده کند اما هر چه جلوتر می‌رویم «امیدمان» از رئیس جدید «ناامید» می‌شود و با این روند بعید است بتوان به آینده امیدوار بود.

در این مورد گفته می‌شود تلاش‌ها برای فراهم کردن زمینه حضور علی خطیر در فدراسیون فوتبال هنوز هم ادامه دارد و برخی نزدیکان رئیس فدراسیون در تلاش هستند که با روش‌های خاص خودشان دل مخالفان خطیر – خصوصاً هواداران پرسپولیس – را به دست بیاورند و معاون پیشین باشگاه استقلال را به ساختمان سئول برسانند.

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال که باید با آرامش و عوامل همراه، کاربلد و قابل پذیرش از سوی اهالی این رشته، زمینه را برای موفقیت تیم ملی فراهم کند، با انتخاب‌های خبرساز و جنجالی عزیزی خادم اوضاع را آشفته‌تر از قبل خواهد کرد و به جای تمرکز روی تیم ملی، روی حاشیه‌ها تمرکز خواهد کرد!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *