اخبار داغ

ویژگی های متمایز زنان موفق

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی، نرخ مشارکت زنان است. همچنین با افزایش این مشارکت میزان توسعه یافتگی کشورها نیز بالا می رود. همچنین در این بین زنان موفقی هستند که در دنیای کار و تجارت پیشرفت زیادی کرده و برای خود نام، شهرت و اعتباری دست و پا می‌کنند.  […]

اشتراک گذاری
15 فروردین 1400
121 بازدید
کد مطلب : 40686

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی، نرخ مشارکت زنان است.

همچنین با افزایش این مشارکت میزان توسعه یافتگی کشورها نیز بالا می رود. همچنین در این بین زنان موفقی هستند که در دنیای کار و تجارت پیشرفت زیادی کرده و برای خود نام، شهرت و اعتباری دست و پا می‌کنند.  برخی از ویژگی‌ها در این زنان مشابه است که با هم مروری بر روی هر یک از این شاخصه ها می‌کنیم

  • از اینکه از قافله عقب بمانید نهراسید، ولی آگاه باشید که مسیرتان را گم نکنید. زنانی که مدیران موفقی در تجارت هستند، به خوبی می‌دانند که قطعات پازل زندگی را چگونه کنار هم هماهنگ کنند. یکی از مشکلاتی که زنان بیشتر با آن سر و کار دارند دوران بارداری و همچنین تربیت فرزندان است. خوشبختانه با رشد روزافزون توجه جامعه به مادران شاغل، این مشکلات کم و کمتر می‌شود؛ ولی نمی‌توانیم انتظار محو شدن آنها را داشته باشیم. به همین دلیل بهتر است برای رسیدن به همه کارهایمان، برنامه ‌ریزی مناسب داشته باشیم. برای مدیریت کارمندان می‌توانیم وظایف کارمندان را به درستی تعیین کنیم.
  • مافیای خودتان را بسازید. شاید به این اندازه سنگین نه! ولی شبکه‌ای از ارتباطات را که به کمک آن بتوانید از اوضاع داخل شرکت آگاهی پیدا کرده، تشکیل دهید. با همکارانتان که قرار است با هم پله‌های ترقی را طی کنید ارتباط مثبت و متقابل داشته باشید تا هم از اطلاعات بی خبر نباشید و هم بتوانید از افکار آنها استفاده کنید.
  • کمک بگیرید. مشکل دیگر پیش روی زنان، کارهای خانه است، آنها وقت کمی برای مدیریت خانه دارند. اگر می‌خواهید حرفه خودتان را در کنار آرامش خانه داشته باشید می‌توانید از کمک شرکت‌های خدماتی استفاده کنید. کارهایی مانند نظافت، می‌تواند بسیاری از انرژی و وقت شما را به هدر دهد. به دیگران گوش نکنید! سلامت روانی شما از همه چیز پراهمیت تر است.
  • خودشناسی. برای پیدا کردن بهترین راه حل یا برای تعیین هدف‌هایی که می‌تواند به بهترین نحو ارضاکننده ذهن کنجکاو شما باشد، باید شناخت درستی از خودتان داشته باشید. یک فرد دانا و معتمد از اطرافتان پیدا کنید. او می‌تواند شما را نقد کرده و به خودتان بشناساند.
  • دقیق گام بردارید. بارها شنیده‌ایم که برای موفقیت باید قدم اول را درست بردارید. حواستان باشد؛ عنوان شغل، مسوولیت کاری و حتی درآمدتان می‌تواند روی آینده شما تاثیر بگذارد. جایی را انتخاب کنید که دقیقا برای آن ساخته شده‌ و در مسیر هدف شما است.
  • منتظر معجزه نباشید. دنیای تجارت مثل مدرسه نیست. کسی به شما نمی‌گوید چه کار کنید و چه کار نکنید. تحقیقات نشان از آن دارد که اغلب زنان علاقه مندند که کسی بیاید و از آنها به خاطر کار خوبشان تشکر کرده و حکم ترفیعشان را تقدیم کند. برای موفقیت منتظر این نباشید که کسی استعدادهایتان را بیابد. برای رسیدن به هدف خیز بردارید و آغاز کننده حرکت باشید.
  • معامله کردن مهارت می‌خواهد. پیش بردن یک معامله کاری، نقش بسیار مهمی در موفقیت دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که زن‌ها مهارت کمتری در جهت دادن به روند یک معامله دارند. مدیران موفق می‌دانند که بحث حرفه‌ای در معامله، یک اثر دوست‌ داشتنی در عدد حساب بانکی‌شان داردپ
  • داشتن مدرک MBA. دو سال از عمرتان را به بهترین نحو بگذرانید. این مدرک می‌تواند تجربه‌های مدیریتی باقدرتی را در زمان کوتاه و در قالب یک مجموعه درس‌های مدون در اختیارتان گذاشته که هرگز در کارتان نمی‌توانید آنها را به دست آورید.
  • نقشه‌های طولانی مدت نکشید. مدیران موفق براین اعتقادند که موفقیت‌های بزرگ با تغییرات کوچک اتفاق می‌افتند. برای دهه‌های زندگی‌تان نقشه نریزید! قدم به قدم به جلو رفته و سعی کنید انرژیتان را با توقعات منطقی برای قدم‌های بعدی حفظ کنید.

در پایان باید متذکر شد؛ مردان نیز می‌توانند از ویژگی‌های گفته شده نکته ‌برداری کنند! زیرا تمام مواردی که در بالا گفته شد می‌تواند در روند رشد کاری آنها هم تاثیرگذار باشد. در دنیای تجارت بسیاری از کلیشه‌های جنسیتی رو به برداشته شدن گذاشته است. از این رو می‌توانیم امیدوار باشیم که با یک روش مستقل از مرد یا زن بودن، بتوانیم موفقیت را به دست آوریم.

منبع : الی گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *