اخبار داغ

ربات‌ها تا ۲۰۳۰ جایگزین هزاران شغل در صنعت نفت و گاز جهان می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از راشاتودی، تحقیقات جدید ریستاد انرژی نشان می‌دهد ربات‌ها احتمالاً شغل یک پنجم کارگران نفت و گاز در سراسر جهان را طی ۱۰ سال آینده از آنها می‌گیرند. هر روز شرکت‌های بیشتری به منظور کاهش هزینه‌هایشان به اتوماسیون روی می‌آورند.  ریستاد انرژی طی گزارشی که در اوایل همین هفته […]

اشتراک گذاری
15 فروردین 1400
154 بازدید
کد مطلب : 40726

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از راشاتودی، تحقیقات جدید ریستاد انرژی نشان می‌دهد ربات‌ها احتمالاً شغل یک پنجم کارگران نفت و گاز در سراسر جهان را طی ۱۰ سال آینده از آنها می‌گیرند. هر روز شرکت‌های بیشتری به منظور کاهش هزینه‌هایشان به اتوماسیون روی می‌آورند.

 ریستاد انرژی طی گزارشی که در اوایل همین هفته منتشر شد، پیش‌بینی کرده است حداقل ۲۰ درصد از مشاغل در بخش‌هایی مانند حفاری، پشتیبانی عملیاتی و نگهداری، تا ۲۰۳۰ اتوماتیک شده و به دستگاه‌ها واگذار می‌شوند. این اتفاق بر بیش از ۴۰۰ هزار شغل در کشورهای اصلی تولید کننده انرژی تاثیر خواهد گذاشت.

 محاسبات ریستاد انرژی نشان می‌دهد کارگران این بخش‌ها در روسیه و آمریکا بیشترین آسیب را از بکارگیری ربات‌ها در سراسر صنعت نفت خواهند دید و به ترتیب ۲۰۰ هزار و ۱۴۰ هزار نفر شغل خود را در این کشورها از دست می‌دهند. این تحقیقات هیچ اطلاعاتی در مورد از دست رفتن احتمالی مشاغل در عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت دنیا نداده است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *