اخبار داغ

کتاب «#تبعیض_نه» منتشر شد

مشهد – کتاب «#تبعیض_نه» اثر ریتا علیزاده توسط انتشارات مرندیز منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، کتاب «#تبعیض_نه» نوشته ریتا علیزاده به تازگی توسط انتشارات مرندیز منتشر و راهی بازار نشر شده است. انویسنده در این کتاب ابتدا به مسئله حقوق و کرامت زنان پرداخته و آن را از مباحث مهم دانسته است. […]

اشتراک گذاری
14 فروردین 1400
149 بازدید
کد مطلب : 39895

مشهد – کتاب «#تبعیض_نه» اثر ریتا علیزاده توسط انتشارات مرندیز منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، کتاب «#تبعیض_نه» نوشته ریتا علیزاده به تازگی توسط انتشارات مرندیز منتشر و راهی بازار نشر شده است.

انویسنده در این کتاب ابتدا به مسئله حقوق و کرامت زنان پرداخته و آن را از مباحث مهم دانسته است.

مسئله حقوق و کرامت زنان پرسش‌های جدیدی را فراروی اندیشه انسان‌ها به وجود آورده که اغلب ریشه در اعمال تبعیض به عناوین مختلف دارد، هر چند تدوین اعلامیه‌های حقوق بشر و اجرای آن توسط نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی تا حدودی باعث بهبود وضعیت حقوق انسان‌ها به ویژه زنان در سطح جهانی شده است، اما اختلاف پایه‌ای تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر با مبانی ادیان مختلف پیوستن بسیاری از کشورها را به مفاد این توافق‌نامه با تردید روبرو کرده است.

وی در کتاب به این مسئله می‌پردازد که در جامعه تبعیض‌گرا رفتار خوب و انسانی با زنان به میزان رحم واگذار می‌شود و رفتارهای تحقیرآمیز بسته به میزان نفع‌رسانی افراد مجوز پیدا می‌کند و هرکس که نفعی نرساند بی دریغ تحقیر خواهد شد.

مهمترین مسئله‌ای که در این کتاب به آن پرداخته شده موضوع دگراندیشی در یک پرداخت روشنگرانه و داوری منصفانه با تکیه بر خاستگاه عمیق باورهای دینی و دور از نظرات مغرضانه است، از همین‌رو نویسنده در این کتاب راه برون‌رفت از نادیده گرفتن حقوق زنان در جامعه را یادآوری کرده است.

این کتاب شامل بخش‌های مختلف از جمله تعاریف و چارچوب‌های نظری، بررسی دیدگاه‌های مختلف در خصوص حقوق زن، دیدگاه اسلام به تبعیض، مقایسه فلسفه تفاوت جنسیتی از منظر اسلام و فمینیسم، نگرش جامعه‌شناسی به مقوله تبعیض، انواع تبعیض، بررسی روانشناسی تأثیرات تبعیض، نگاهی گذرا به زندگی زنان موفق ایران و جهان، نگاهی به جایگاه زن در پهنه ادبیات فارسی و بررسی کنوانسیون حقوق بشر و بررسی حقوق زن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌شود که علاوه بر پرداختن ابعاد گوناگون تبعیض پیشنهاداتی برای رفع تبعیض داده شده است.

کتاب در ۱۱۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ و با قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *