اخبار داغ

چه افرادی نباید نامزد ریاست جمهوری شوند؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی، در بحث مهم انتخابات، به دو مقوله «اهمیت برگزاری و مشارکت مردم» و «ویژگی‌های رییس‌جمهوریِ مطلوب» اشاره کردند و سپس به جایگاه ویژه رییس‌جمهوری از منظر مدیریتی و اجرایی پرداختند و ریاست جمهوری را «مهمترین و موثرترین مدیریت کشور» و […]

اشتراک گذاری
14 فروردین 1400
80 بازدید
کد مطلب : 39913

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی، در بحث مهم انتخابات، به دو مقوله «اهمیت برگزاری و مشارکت مردم» و «ویژگی‌های رییس‌جمهوریِ مطلوب» اشاره کردند و سپس به جایگاه ویژه رییس‌جمهوری از منظر مدیریتی و اجرایی پرداختند و ریاست جمهوری را «مهمترین و موثرترین مدیریت کشور» و از همه مدیریت‌های کشور «پرمشغله‌تر و پرمسئولیت‌تر» خواندند.

طبیعی است که ایشان برای چنین جایگاه مهمی شاخص‌هایی را در نظر داشته باشند و خطاب به افرادی که می‌خواهند داوطلب انتخابات شوند، بگویند:

«انتظار داریم سنگینی کار را متوجه شوید و بدانید چه مسئولیت سنگینی را می‌خواهید بر دوش بگیرید. اگر دیدید که می‌توانید این مسئولیت را به عهده بگیرید، آن‌گاه وارد کارزار انتخاباتی شوید».

شاخص‌های مورد نظر رهبری در سخنان نوروزی ایشان عبارت اند از :

«کفایت، ایمان، عدالتخواهی، ضدفساد بودن، عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخل، آگاه به مسائل اقتصادی، فرهنگی، امنیت کشور و سیاست جهانی، معتقد به جوانان، مردمی بودن، امیدواری».

دقت در موارد مورد تاکید رهبری، نکات مهمی را متوجه نامزدها و گروه‌های سیاسی معرفی‌کننده آنها و البته رای‌دهندگان می‌کند؛ به ویژه برای انتخابات ۱۴۰۰ که کشور درگیر تحریم و کروناست، در یکی از خاص‌ترین شرایط داخلی و بین‌المللی خود قرار دارد و هنوز نامزدهای اصلی اعلام حضور نکرده‌اند.

در مجموع دقت در این نکات هم برای کسانی که قصد کاندیداتوری دارند هم برای مردمی که قرار است سرنوشت ۸ سال حساس آینده را به رییس جمهوری منتخب بسپارند، چنان حیاتی بوده که کمتر کسی منکر آن است.

شاید از همین منظر، رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: «اگر چنین فردی بر سر کار بیاید، کشور را به نقطه‌ مطلوب خواهد رساند و مردم باید فردی با این خصوصیات را پیدا کنند که البته پیدا کردن آن شاید برای آحاد مردم آسان نباشد و باید به افراد مطلع و مورد اطمینان مراجعه کنند» و صراحتا به نامزدهای بالقوه فرمودند: «اگر می‌توانید این بار سنگین و مهم را به دوش بگیرید وارد شوید».

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *