اخبار داغ

چند نکته درباره مصاحبه سردار جوانی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، صحبتهای سردار جوانی معاونت سیاسی سپاه که در آن از سعید محمد صحبت کرده بود بازخورد های زیادی داشت که پیرامون آن چند نکته لازم است: صحبتهای معاون سیاسی سپاه قبل از نشانه گرفتن سردار سعید محمد یک ادعا را نشانه گرفت و آن هم ادعای جریان غرب گرا […]

اشتراک گذاری
14 فروردین 1400
47 بازدید
کد مطلب : 40049

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، صحبتهای سردار جوانی معاونت سیاسی سپاه که در آن از سعید محمد صحبت کرده بود بازخورد های زیادی داشت که پیرامون آن چند نکته لازم است:

صحبتهای معاون سیاسی سپاه قبل از نشانه گرفتن سردار سعید محمد یک ادعا را نشانه گرفت و آن هم ادعای جریان غرب گرا و پروپاگاندای رسانه‌ای ضد انقلاب بود که می گفتند سپاه با آوردن سعید محمد به دنبال مهندسی کردن انتخابات است.

مصاحبه سردار جوانی یک مقدمه و یک موخره دارد. مقدمه آن تبیین دکترین سیاسی سپاه است که به قول دکتر جوانی به صراحت ورود مصداقی به انتخابات را ممنوع و آن را حرام شرعی میداند و موخره آن تبیین موضع سپاه درباره کاندیداتوری سعید محمد است.

اما تخلف سردار محمد چیست؟ محمد تخلف اقتصادی یا امنیتی نداشته است بلکه تخلفش از زبان سردار جوانی به عنوان یک مقام اجرایی و متولی امور سیاسی در سپاه یک عبارت ساده است و آن هم حضور در انتخابات بدون طی مراحل و فرآیندهای قانونی.

قطعا هر فردی حق دارد خود را به محک رای مردم بگذارد اما یک فرد نظامی در اولین قدم باید مراحل قانونی آن را طی کند تا تهمتی متوجه نهادی مانند سپاه نگردد. این دقیقا همان مر قانونی در دکترین سیاسی سپاه است. این نکته دقیقی است و اگر برخوردی لازم است گروهبان و سردار فرقی نمی کند.

اما در صحبتهای سردار جوانی یک نکته مغفول ماند و به آن اشاره نشد و آن هم رفتارهای احساسی جریان انقلابی است که سریعاً تحت تاثیر فضای رسانه‌ای مجذوب این و آن می شوند و بعضا چنان آش شور می شود که برخی کاندیداها حالت قدیسانه یا منجی به خود می گیرند

جریان انقلاب باید دیر یا زود به این نکته می رسید و جملات سردار جوانی شاید کاتالیزوری باشد برای فهم این نکته که دوره شخص محوری و منجی محوری گذشته است. راهکار اشخاص نیستند بلکه تفکر است و برنامه و فعالیت جهادی.

یعقوب ربیعی

“خیابان انقلاب”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *