اخبار داغ

حمایت از زنان سرپرست خانوار در اولویت مجلس قرار دارد

اصفهان- رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه های مجلس یازدهم قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به اصفهان و به دعوت نماینده مردم اصفهان در مجلس، برای بررسی مشکلات حوزه زنان این استان جلسه‌ای را […]

اشتراک گذاری
14 فروردین 1400
150 بازدید
کد مطلب : 39885

اصفهان- رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه های مجلس یازدهم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به اصفهان و به دعوت نماینده مردم اصفهان در مجلس، برای بررسی مشکلات حوزه زنان این استان جلسه‌ای را با حضور فعالان و نخبگان برگزار کرد.

فاطمه قاسم‌پور در این نشست ضمن قدردانی از این دعوت و تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو اظهار داشت: رویکرد و نگاه مجلس به قانون‌گذاری این است که بهترین روش قانون‌گذاری مشارکتی است، زمانی که با ذی‌نفعان، نهادهای میانجی و دستگاه‌های اجرایی گفت‌وگو می‌کنیم، باعث می‌شود که هرمسئله‌ای بهتر شنیده شود و در کنار آن راهبرد مربوطه اخذ شود.

وی با اشاره به اهمیت چنین جلساتی گفت: این جلسات کمک می‌کند تا سیاستی که برای مسائل در نظر گرفته می‌شود به واقعیت نزدیک‌تر باشد و در این گفت‌وگوها بهترین راهبرد مشخص می‌شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس خاطر نشان کرد: الگوی سوم زنان در حال حاضر بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب در اولویت فراکسیون قرار دارد و بر اساس آن زن یک عنصر شریف و مؤمن است که در متن و مرکز عالم واقع شده و در حاشیه نیست، بنابراین مسئولیت اجتماعی و خانوادگی را توأمان دارد.

حمایت اجتماعی از زنان سرپرست خانواده

وی ادامه داد: حمایت‌های اجتماعی از مشکلات دیگر است که رویکرد غالب مجلس به این سمت رفته و معیشت و رفاه از مسائل جدی مورد پیگیری است و از سویی دیگر حمایت اجتماعی از زنان سرپرست خانواده در اولویت قرار دارد.

قاسم‌پور با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ و حمایت جدی از تولید و کسب و کارهای خرد، تصریح کرد: در بودجه برای حمایت از زنان سرپرست خانوار مواردی در نظر گرفته شده است.

وی توانمندسازی زنان را بر اساس یک الگوی جدی دانست و افزود: نهادها در این راستا حمایت خود را تنها به وام اشتغال‌زایی و سرمایه اولیه اختصاص می‌دهند در صورتی که برای استمرار از حمایت زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی باید الگوی مشخصی برای آن در نظر گرفت.

بررسی لایحه تأمین امنیت زنان در مجلس

رئیس فراکسیون زنان بیان داشت: حمایت‌های حقوقی و قانونی همیشه دغدغه زنان بوده و تأمین لایحه امنیت زنان از دولت به مجلس آمده که در مجلس بر اساس گفتمان انقلاب معتقدند مسئله امنیت زنان باید به طور جد پیگیری شود تا به قانون تبدیل شود.

همچنین زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو با اشاره به جایگاه و نقش ویژه زنان اظهار داشت: نیمی از جامعه را زنان تشکیل داده‌اند بنابراین نباید از مشکلات این قشر چشم پوشی کرد.

وی افزود: اصفهان در بسیاری از زمینه‌ها پیشتاز بوده و با دعوت از دکتر فاطمه قاسم پور خواسته شد تا از نزدیک مشکلات زنان را در شهرستان و استان اصفهان را بررسی و راهکاری برای حل مسئله ارائه دهیم.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *