اخبار داغ

تولید نفت آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ کاهش یافت

تولید روزانه نفت خام ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه امسال با ۲۱ هزار بشکه کاهش به ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار بشکه رسید.

اشتراک گذاری
14 فروردین 1400
58 بازدید
کد مطلب : 40144

تولید روزانه نفت خام ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه امسال با ۲۱ هزار بشکه کاهش به ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار بشکه رسید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شانا، گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در روز چهارشنبه (۱۱ فروردین‌ماه) نشان داد تولید نفت خام این کشور در ژانویه امسال نسبت به ماه دسامبر ۲۰۲۰، ۲۱ هزار بشکه کاهش یافته و از روزانه ۱۱ میلیون و ۱۰۱ هزار بشکه به روزانه ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار بشکه رسیده است.

تولید نفت خام در ماه ژانویه ۱۳.۱ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال بود، زیرا جنگ قیمتی و کاهش تقاضا در پی شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا سبب کاهش تولید نفت در ایالات متحده آمریکا شد.

براساس گزارش دیگری از اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز پنجشنبه (۱۲ فروردین‌ماه) تقاضای بنزین در ماه ژانویه ۱۲.۵ درصد کمتر از سال گذشته و ۷ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه در روز بود.

تقاضای بنزین در ماه دسامبر ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۲.۴ درصد کاهش یافته بود.

بر اساس داده‌های این نهاد، تقاضا برای نفت حرارتی، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های میان‌تقطیری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه در روز رسید. این کاهش در ماه دسامبر ۱.۱ درصد بود.

این در حالی است که تولید گاز طبیعی ۴۸ ایالت آمریکا در این ماه کمی افزایش یافت و به ۱۰۲ میلیون و ۸۴۷ هزار فوت‌ مکعب در روز رسید، این رقم ماه پیش از آن ۱۰۲ میلیون و ۷۱۴ هزار فوت‌ مکعب در روز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *