اخبار داغ

توسعه برنامه های فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی در سال جدید

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به برنامه های فرهنگی این دانشگاه در سال جدید، از راه اندازی سامانه آموزشی برای انجمن های علمی دانشجویی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، یوسف رضایی با اعلام این خبر افزود: ارتقای کمی و کیفی انجمن های علمی […]

اشتراک گذاری
14 فروردین 1400
53 بازدید
کد مطلب : 40268

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به برنامه های فرهنگی این دانشگاه در سال جدید، از راه اندازی سامانه آموزشی برای انجمن های علمی دانشجویی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، یوسف رضایی با اعلام این خبر افزود: ارتقای کمی و کیفی انجمن های علمی دانشجویی از مهمترین برنامه های بخش فرهنگی دانشگاه است.

وی افزود: هم اکنون ۱۳ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه فعالیت می کنند، اما دانشگاه دارای ۲۲ گروه آموزشی تخصصی است که می توانیم برای دانشجویان هر رشته و هر گروه آموزشی، یک انجمن علمی داشته باشیم و درصددیم تا با حمایت دانشجویان گروه هایی که انجمن علمی ندارند، به آنان در تشکیل انجمن علمی کمک کنیم.

رضایی اظهار داشت: برای ارتقای کیفی انجمن های علمی دانشجویی نیز برنامه داریم تا سامانه ای شبیه سامانه آموزشی کارکنان، برای دانشجویان در انجمن های علمی طراحی و راه اندازی شود و برنامه های آموزشی فراتر از آموزش دانشگاه، با بهره گیری از توانایی علمی و تخصصی اساتید و صاحبنظران بنام داخلی و خارجی تهیه و در سامانه بارگذاری شود.

وی تاکید کرد: این سامانه قابلیت برگزاری آزمون هم خواهد داشت تا به شرکت کنندگان در هر دوره آموزشی، گواهینامه مربوط به آن دوره نیز اعطا شود.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، «تقویت کانون های خیریه و جهادی» را از دیگر برنامه های فرهنگی سال جدید برشمرد و گفت: با همکاری کانون های خیریه و جهادی، همانند سال گذشته فعالیت های مرتبط با حوزه های سلامت اجتماعی و توانبخشی در مناطق آجرپزی محمود آباد و مرتضی گرد، برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی افزود: در سال جدید، برنامه داریم تا کانال ها و گروه های دانشجویی دانشگاه در فضای مجازی به صورت ضابطه مند، ارتقا یابند و از تنوع و سلایق مختلف برخوردار شوند.

رضایی، «شناسایی دانشجویان با نیازهای ویژه و  حمایت های فرهنگی و آموزشی از آنها» را از دیگر برنامه های فرهنگی دانشگاه در سال جدید اعلام کرد و گفت: این برنامه ها، با همکاری دو معاونت فرهنگی – دانشجویی و آموزشی انجام می شوند و تلاش می کنیم که دانشگاه بعد از خانواده، حامی و پشتیبان دانشجویان برای حفظ سلامت اجتماعی و روانی آنان باشد تا دانشجویان با کمترین دغدغه بتوانند به تحصیل ادامه داده و در مسیر رشد و تکامل حرکت کنند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متعدد فرهنگی در سال گذشته گفت: براساس اعلام معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، بخش فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی به لحاظ کمی و کیفی برنامه های فرهنگی و وبینارهای دانشجویی که در سال گذشته برگزار کرد، با فاصله چشمگیری نسبت به سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بالاترین رتبه را کسب کرده است.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: از اسفندماه سال ۱۳۹۸ که در داخل کشور با شیوع گسترده بیماری کرونا روبه رو شدیم و برای پیشگیری از گسترش آن، دانشگاه های کشور تعطیل شد، کلاس های درس دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مانند سایر دانشگاه های کشور بصورت مجازی برگزار شد. 

وی افزود: با تداوم آموزش مجازی، معاونت فرهنگی – دانشجویی دانشگاه نیز با برنامه های متعدد فرهنگی و آموزشی از طریق فضای مجازی، فاصله دانشجویان در اقصی نقاط کشور را با دانشگاه، به حداقل ممکن رساند و از طریق برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و آموزشی، ارتباط آنان را با دانشگاه حفظ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *