اخبار داغ

تاکید بر گام‌های اجرایی در پشتیبانی از تولید

رئیس دانشگاه آزاد گفت: معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی با عملیاتی کردن طرح پویش، گام‌های اجرایی در پشتیبانی از تولید بردارند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، جلسه محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاونان، رؤسای مراکز و مدیران سازمان مرکزی صبح امروز همزمان با اولین روز کاری سال ۱۴۰۰ برگزار شد. رئیس […]

اشتراک گذاری
14 فروردین 1400
92 بازدید
کد مطلب : 40250

رئیس دانشگاه آزاد گفت: معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی با عملیاتی کردن طرح پویش، گام‌های اجرایی در پشتیبانی از تولید بردارند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، جلسه محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاونان، رؤسای مراکز و مدیران سازمان مرکزی صبح امروز همزمان با اولین روز کاری سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تأکید بر تحقق شعار سال در دانشگاه آزاد اسلامی و با بیان اینکه این دانشگاه در بخش پشتیبانی‌ها می‌تواند در تحقق شعار سال مؤثر واقع شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین روزهای سال جدید با اجرای طرح «پویش» در ۱۰ استان، قدم اول را در راستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» برداشت که امیدواریم این طرح و دیگر طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی در پشتیبانی از تولید، بتواند مؤثر واقع شود.

وی تأکید کرد: از معاونت‌های فنی و مهندسی، تحقیقات، فناوری و نوآوری و علوم انسانی و هنر انتظار می‌رود در کنار معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، با برگزاری جلسات مستمر و عملیاتی کردن طرح «پویش»، گام‌های اجرایی در پشتیبانی از تولید بردارند.

دکتر طهرانچی در این جلسه با اشاره به سیاست‌های اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید خود، تغییر رویکرد داشته که این روند باعث شد، سراشیبی جمعیت دانشجویی این دانشگاه که از سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود و زیان‌های انباشته مالی پی در پی آن به ۸۵ درصد رسیده بود، اصلاح شود و خوشبختانه از سال گذشته با رشد جمعیت دانشجویی در این دانشگاه مواجه هستیم، به گونه‌ای که سال ۱۳۹۹ تعداد دانشجویان ورودی جدید ۵۰ هزار نفر بیش از سال ۱۳۹۸ بود.

وی حل مسئله، پاسخگو بودن دانشگاه، ایجاد سراهای نوآوری و توجه به اقتصاد شهرها را از جمله رویکردهای متفاوت دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید عنوان کرد و افزود: توجه به فضای مجازی، رویکرد دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال گذشته بود که توانست به خوبی از عهده آن برآید که ماحصل فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در فضای مجازی در شرایط کرونایی، برگزاری ۷۰۰ هزار کلاس در هفته بود. نکته قابل توجه در برگزاری این کلاس‌های مجازی، حضور همزمان ۸۰ هزار دانشجو در کلاس‌های درس است.

طهرانچی ادامه داد: اگر سامانه «آموزشیار» نبود، در شرایط کرونایی که امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها وجود نداشت، نظارت دقیق بر کلاس‌های درس میسر نمی‌شد، اما اکنون با وجود سامانه آموزشیار، تمامی مراحل ثبت نام، واریز شهریه، برگزاری کلاس‌ها، انتخاب واحد، ثبت نمرات و… به صورت برخط قابل مشاهده و نظارت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: این دانشگاه با رویکردی که در حوزه فضای مجازی در پیش گرفت، به قابلیت‌های خوبی دست پیدا کرد، به گونه‌ای که اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در فضای مجازی در مقایسه با بسیاری از اپلیکیشن‌ها، از موقعیت بهتری برخوردار بوده و پیشرو و جلوتر است.

طهرانچی با اشاره به فرصت‌های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید، گفت: فرصت‌های خوبی در بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته، به طوری که براساس تبصره ۹ بند «و» قانون بودجه ۱۴۰۰، شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلف شده‌اند که حداقل ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی خود را از طریق توافق‌نامه با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در قالب طرح‌های کاربردی، عناوین پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و… به مصرف برسانند. از این رو، دانشگاه آزاد اسلامی با در اختیار داشتن سامانه «پژوهشیار»، تنها دانشگاهی است که امکان انجام چنین پژوهش‌هایی را در اختیار دارد و فرصت‌های خوبی برای درآمدزایی از محل فعالیت‌های پژوهشی پیش رو خواهد داشت.

وی از خدمات و تلاش‌های معاونان، رؤسای مراکز، مشاوران و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد سیاست‌های اجرایی این دانشگاه قدردانی کرد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی که در این دانشگاه رقم می‌خورد، به دلیل مشارکت و تعامل همه بخش‌های دانشگاه است. به عنوان نمونه، در بخش ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی با صرف کمترین هزینه، بیشترین توفیق‌ها را داشته و تاکنون از مجموع ۲۴ تیم این دانشگاه، ۱۷ تیم درخشش داشته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد دانشگاه آزاد اسلامی حتی در شرایط کرونایی، شاداب و پویاست.

طهرانچی در پایان ابزار امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اجرای سیاست‌های خود، بتواند به نحو احسن پیش برود.

در ادامه این جلسه دوساعته، معاونان، رؤسای مراکز و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه گزارش عملکرد حوزه متبوع خود در سال ۱۳۹۹، به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری در جهت «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و سیاست‌های اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *