اخبار داغ

بزرگترین کشتی برقی چین ساخته می‌شود!

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از تسنیم؛ بزرگترین کشتی تحقیقاتی علمی و دریایی جامع چین که کاملاً الکتریکی و برقی بوده است به زودی در “گوانگ‌ژو” استان “گوانگ‌دونگ” در جنوب چین ساخته می‌شود که به موجب آن، توانایی اکتشاف دریایی این کشور در مناطقی از جمله دریای چین جنوبی بیشتر می‌شود. شرکت کشتی‌سازی […]

اشتراک گذاری
14 فروردین 1400
122 بازدید
کد مطلب : 40071

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از تسنیم؛ بزرگترین کشتی تحقیقاتی علمی و دریایی جامع چین که کاملاً الکتریکی و برقی بوده است به زودی در “گوانگ‌ژو” استان “گوانگ‌دونگ” در جنوب چین ساخته می‌شود که به موجب آن، توانایی اکتشاف دریایی این کشور در مناطقی از جمله دریای چین جنوبی بیشتر می‌شود.

شرکت کشتی‌سازی دولتی چین (CSSC) روز شنبه با  یک شرکت مطرح، قراردادی را برای ساخت این کشتی امضا کرده است؛ این کشتی جدید ۱۱۷.۲ متر طول، ۲۱ متر عرض و ۵.۴ متر رانش آن خواهد بود که دارای عملکرد بهینه بوده و ظرفیت آن بیش از ۱۰ هزار تن خواهد بود.

این کشتی از یک درایو برقی کامل، سیستم موقعیت‌یابی دینامیک DP2 و یک کابین مجهز به دید ۳۶۰ درجه تشکیل شده است و همچنین این کشتی دارای تجهیزات اکتشاف علمی و تجهیزات عملیاتی پشتیبانی  است. در سال ۲۰۲۰ شرکت کشتی‌سازی دولتی چین (CSSC) در توسعه شناور معروف “Fendouzhe” در دریای عمیق چین شرکت کرد که موفق به اکتشاف در عمق ۱۰۹۰۹ متری دریا در ماریانا در ۱۰ نوامبر شد و رکورد کشور چین را در عملیات اکتشاف در اعماق دریا را شکست.

علم و تکنولوژی , علمی , شرکت های دانش بنیان ,

تصاویر مستقیم پخش شده از شناور معروف “Fendouzhe” در چین که در پایین سنگر ماریانا پارک شده بود، نشان‌دهنده بخشی از یک مأموریت تاریخی به عمیق‌ترین دره زیر آب کره زمین محسوب می‌شد؛ “Fendouzhe” یا “Striver” بیش از ۱۰ هزار متر (حدود ۳۳۰۰۰ فوت) به درون سنگر زیردریایی در غرب اقیانوس آرام نفوذ کرد.

فقط تعداد معدودی از مردم از پایین خندق ماریانا بازدید کرده‌اند، که آن یک فرورفتگی هلالی‌شکل در پوسته زمین که عمیق‌تر از کوه اورست است و طول آن بیش از ۲۵۵۰ کیلومتر (۱۶۰۰ مایل) است؛ اولین کاوشگران در سال ۱۹۶۰ در یک سفر کوتاه از سنگر بازدید کردند و پس از آن هیچ مأموریتی انجام نشده بود تا اینکه “جیمز کامرون” کارگردان هالیوود در سال ۲۰۱۲ اولین سفر انفرادی را به پایین انجام داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *