اخبار داغ

هوندا کارخانه خودروسازی خود را در انگلیس تعطیل و واگذار کرد

سخنگوی شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا اعلام کرد که موافقت کرده است تنها کارخانه اتومبیل سازی خود را در انگلیس به غول توسعه دهنده فضای صنعتی یعنی شرکت پاناتونی بفروشد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از تسنیم و رویترز، سخنگوی شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا روز شنبه اعلام کرد که موافقت کرده است که کارخانه […]

اشتراک گذاری
13 فروردین 1400
47 بازدید
کد مطلب : 39794

سخنگوی شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا اعلام کرد که موافقت کرده است تنها کارخانه اتومبیل سازی خود را در انگلیس به غول توسعه دهنده فضای صنعتی یعنی شرکت پاناتونی بفروشد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از تسنیم و رویترز، سخنگوی شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا روز شنبه اعلام کرد که موافقت کرده است که کارخانه اتومبیل سازی خود را در سویندون در جنوب انگلیس به غول توسعه دهنده فضای صنعتی یعنی شرکت پاناتونی بفروشد.

گفته می شود که مالک جدید کارخانه هوندا قصد دارد سرمایه گذاری زیادی را در آن انجام دهد.

این خودروساز ژاپنی که حدود یک دهم از ۱.۵ میلیون خودروی تولید شده در انگلیس را می سازد، تصمیم به فروش این کارخانه را دو سال پس از اعلام توقف تولید در سال ۲۰۱۹ گرفت. پیش بینی می شود تعطیلی این کارخانه منجر به از دست دادن ۳۵۰۰ شغل شود.

هوندا که در اروپا با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند، گفته است که تعطیلی این کارخانه مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیست اما نیاز به تمرکز فعالیت در مناطقی است که انتظار فروش خودروها بیشتر است.

پیش از این روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده بود که پس از جمع آوری تأسیسات این کارخانه که هاچ بک های سیویک را تولید می کرد، احتمالاً در بهار سال آینده، پاناتونی ۷۰۰ میلیون پوند (۹۶۵ میلیون دلار) در توسعه صنعت خود با هدف ایجاد مشاغل جدید سرمایه گذاری خواهد کرد.

این تصمیم در حالی صورت گرفت که شرکت های الکترونیکی سونی و پاناسونیک نیز برای انتقال کارخانه های خود از انگلیس به مناطق اتحادیه اروپا اقداماتی را صورت داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *