اخبار داغ

ساماندهی ۶۵۰ قلم شیء تاریخی در زنجان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند روز ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ با اعلام این خبر، اظهار کرد: «در سال۹۹، ۶۵۰ قلم شیء تاریخی فرهنگی استان در سامانه جام ثبت شد. سامان‌دهی اشیای مکشوفه در سامانه جامع اموال منقول تاریخی فرهنگی در حوزه معرفی هویت، تاریخچه […]

اشتراک گذاری
13 فروردین 1400
77 بازدید
کد مطلب : 39661

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند روز ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ با اعلام این خبر، اظهار کرد: «در سال۹۹، ۶۵۰ قلم شیء تاریخی فرهنگی استان در سامانه جام ثبت شد. سامان‌دهی اشیای مکشوفه در سامانه جامع اموال منقول تاریخی فرهنگی در حوزه معرفی هویت، تاریخچه و نگهداری از آن‌ها حائز اهمیت است. هر شیء تاریخی که در سامانه جام قرار بگیرد به منزله ثبت در اموال دولتی است و این به دستیابی آمار دقیق از اشیا کمک می‌کند و همچنین پایش اموال تاریخی فرهنگی استان به صورت دو دوره انجام شده است.»

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اضافه کرد: «عکس‌برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و نیز سایر اقدامات زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی برای این اشیا انجام شده سپس در سامانه جام به ثبت رسیدند. اموال و اشیای تاریخی، طی کاوش‌های باستان شناختی، کشفیات اتفاقی، توقیفی، اهدایی و غیره در طول سالیان گذشته به دست آمده و متعلق به دوره‌های پیش ‌از تاریخ اسلامی است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *