اخبار داغ

رنگ کرونایی مازندران؛ امروز قرمز شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مازندران تا سوم بهمن ماه جاری در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت و از آن زمان با کاهشی شدن روند بستری بیماران کووید ۱۹ که کارشناسان بهداشتی آن را فرود از نقطه پیک می نامند، از این وضعیت خارج شد، تا اینکه در نخستین روز سال ۱۴۰۰ به بهترین شرایط […]

اشتراک گذاری
13 فروردین 1400
76 بازدید
کد مطلب : 39740

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مازندران تا سوم بهمن ماه جاری در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت و از آن زمان با کاهشی شدن روند بستری بیماران کووید ۱۹ که کارشناسان بهداشتی آن را فرود از نقطه پیک می نامند، از این وضعیت خارج شد، تا اینکه در نخستین روز سال ۱۴۰۰ به بهترین شرایط خود در هفت ماه گذشته رسید. 

اما طبق تازه ترین ارزیابی نرم افزار “ماسک” متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که صبح امروز جمعه ۱۳ فروردین به‌روزرسانی، شهرستان قائمشهر از وضعیت نارنجی به رنگ بندی قرمز تغییر کرد. در حالی که این شهرستان ۲ روز پیش در یازدهم فروردین از وضعیت زرد کرونایی به نارنجی  وارد شده بود. 

همچنین بر اساس این ارزیابی شهرستان‌های آمل ، ساری ، رامسر و گلوگاه با افزایشی شدن تعداد بیماران بستری و مبتلایان به ویروس کرونا از وضیت زرد خارج و به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند.

به این ترتیب در حال حاضر مازندران از مجموع ۲۲ شهرستان دارای یک شهرستان قرمز ، چهار نارنجی و ۱۷ شهرستان با شرایط زرد است که عملا رنگ آبی کرونایی را که پیشتر در شهرستان های فریدونکنار، عباس آباد و چالوس مشاهده می شد از استان خارج کرد. 

رنگ زرد هم در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند. همچنین رنگ قرمز هم که از مدتی پیش از ایران رخت بربسته است ، وضعیت کرونایی ” بسیار پرخطر ” محسوب می شود. آمار بستری روزانه بیشتر از ۱۰ نفر در روز از میان یکصد هزار نفر جمعیت به معنای داشتن وضعیت قرمز است.

نقشه جدید سامانه ماسک در حالی حاکی از بازگشت رنگ بندی قرمز و نارنجی به استان است که تازه ترین گزارش آماری دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد آمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان پس از حدود سه ماه روند افزایشی گرفته و به حدود ۷۰۰ بستری رسیده است .

آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های مازندران در حالی یک بار دیگر به مرز ۷۰۰ بیمار بستری نزدیک شده است که پس از ۶ ماه طی روند سینوسی و چهار ماه بعد از ورود به موج سوم ، ۲۹ اسفند ماه زیر ۵۰۰ نفر رسیده و این امیدواری را ایجاد کرده بود که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بود بار بیمارستان های استان در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ سبک تر شود.

طبق گزارش روزانه دانشگاه های علوم پزشکی مازندران ، آمار بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان که روز ۲۷ اسفند ۵۳۳ نفر بود ، روز ۲۹ اسفند به ۴۶۵ نفر و روز سی ام اسفند هم به ۴۶۱ نفر کاهش یافته بود ولی این روند کاهشی چندان دوام نیافت و از دوم فروردین امسال دوباره افزایشی شد و بستری ها به ۴۷۵ نفر رسید. روز سوم فروردین هم آمار بستری ها به ۴۸۲ نفر افزایش یافت . روز چهارم فروردین به ۵۱۴ نفر رسید و امروز پنجم فروردین هم با ادامه روند صعودی به ۵۳۱ تن افزایش یافت.

تازه ترین گزارش رسمی این دانشگاه ها که شامگاه پنجشنبه منتشر شد نشان می دهد که آمار بیماران کووید ۱۹ بستری در استان هم اکنون به ۶۸۰ نفر رسیده است. سهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران که ۲۱ شهرستان از ۲۲ شهرستان استان را زیر پوشش دارد ۵۴۸ بیمار و دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز ۱۳۲ نفر است. طبق این گزارش ۱۵۰ بیمار بستری هم به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *