اخبار داغ

ادامه روند افزایشی شیوع کرونا در اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز روند افزایشی ابتلای به کووید.۱۹ در استان اردبیل که از سه هفته پیش و همزمان با سفر نوروزی گسترده شهروندان آغاز شده، همچنان ادامه دارد و نگرانی جدی در خصوص شیوع موج چهارم کرونا در استان ایجاد کرده است.افزایش شیوع کرونا در استان اردبیل پس از حدود سه ماه […]

اشتراک گذاری
13 فروردین 1400
126 بازدید
کد مطلب : 39721

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز روند افزایشی ابتلای به کووید.۱۹ در استان اردبیل که از سه هفته پیش و همزمان با سفر نوروزی گسترده شهروندان آغاز شده، همچنان ادامه دارد و نگرانی جدی در خصوص شیوع موج چهارم کرونا در استان ایجاد کرده است.افزایش شیوع کرونا در استان اردبیل پس از حدود سه ماه شرایط پایدار آغاز شده به طوری که طی شبانه‌روز گذشته با قرار گرفتن هفت شهرستان این استان در وضعیت زرد، تعداد مبتلایان بستری نیز با سرعت زیاد در حال افزایش است.

تعداد بستری بیماران جدید کرونایی در استان اردبیل که تا ۲۰ نفر در روز کاهش یافته بود، در شبانه‌روز گذشته به ۳۶ نفر افزایش یافته و شمار بیماران بستری همزمان نیز نسبت به سه هفته پیش، از ۱۳۰ نفر به ۲۰۳ نفر رسیده است.همزمان با افزایش بستری ها، تعداد فوتی‌های کرونا نیز در استان اردبیل رو به افزایش است به طوری که با فوت چهار فرد مبتلای بستری در شبانه‌روز گذشته، مجموع جان باختگان کرونا در این استان طی ۱۳ ماه گذشته به یک هزار و ۴۵۵ نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، افزایش شمار بستری جدید و بستری همزمان مبتلایان کووید.۱۹ در استان اردبیل طی سه هفته اخیر و با آغاز سفرهای نوروزی شروع شده و آمار کنونی با توجه به جمعیت استان، رقم بالایی محسوب می‌شود.

دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل ۲ روز پیش اعلام کرد که با افزوده شدن سه شهرستان سرعین، بیله‌‎سوار و نیر، هفت شهرستان این استان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته است.

تغییر وضعیت شیوع کرونا در سه شهرستان گردشگرپذیر سرعین، بیله‌سوار و نیر، پس از چند روز اوج‌گیری شیوع این بیماری در استان و سرازیر شدن مسافران و گردشگران نوروزی پیش از این توسط مسئولان بهداشت و درمان استان پیش‌بینی شده بود.

بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشکین‌شهر، خلخال، سرعین، بیله‌سوار و نیر در وضعیت زرد و شهرستان‌های نمین، گرمی، انگوت، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل از حدود سه هفته قبل شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا را شکننده اعلام کرده و هشدار داده بودند که با حضور پرشمار گردشگران و کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی، روند شیوع کرونا در این استان افزایشی و صعودی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل امروز اعلام کرد: وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا با توجه به سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به افزایش شمار بستری مبتلایان کرونای استان اردبیل در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان گفت: هم اکنون ۵۲ نفر از مبتلایان در این بخش‌ها تحت درمان قرار دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تاکنون ۲۱ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی نیز در استان اردبیل شناسایی شده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *