اخبار داغ

هموار شدن مسیر توسعه نوآوری در کشور توسط دانش‌بنیان‌ها

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی، ساخت و اجراء تعداد قابل توجهی مرکز نوآوری در کشور شده است.   بهنام میرانیان مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این شرکت به صورت کلی در حوزه طراحی، ساخت و توسعه […]

اشتراک گذاری
12 فروردین 1400
127 بازدید
کد مطلب : 39365

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی، ساخت و اجراء تعداد قابل توجهی مرکز نوآوری در کشور شده است.

  بهنام میرانیان مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این شرکت به صورت کلی در حوزه طراحی، ساخت و توسعه مراکز نوآوری در سطح کشور فعالیت دارد. مراکز نوآری از جمله اجزاء کلیدی در زیست‌بوم نوآوری کشور هستند و طراحی و توسعه آنها نیازمند دانش است.

وی در ادامه افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا مراکز نوآوری در سراسر کشور، گسترش یابند. نتیجه این تلاش، بهره‌‎مندی جوانان خلاق، دانش‌بنیان و نوآور همه استان‌ها از  خدمات این مراکز است.

میرانیان با اشاره به کارکرد ویژه این مراکز گفت: راه اندازی این مراکز شامل سه مرحله کلی می‌شود که ساخت و طراحی فیزیکی و نرم‌افزاری را در بر می‌گیرد. در مرحله ابتدایی مطالعات اولیه صورت می‌گیرد، این مطالعات شامل بررسی میزبان، مقتضیات حوزه تخصصی، مرکز نوآوری، ظرفیت منطقه محل تاسیس مرکز، نیازهای دارای اولویت و مسائل مختلف دیگر است.

 مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: در مرحله دوم فضا و مرکز از نظر فیزیکی، طراحی و اجرا می‌شود، بخشی از فرایند طراحی و اجرا نیز معمولاً توامان انجام می‌گیرد. در گام سوم نیز مسائلی مانند چیدمان، نحوه مدیریت و خدمات‌دهی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این فعال دانش‌بنیان ضمن ارائه توضیحات در مورد فرایند نرم‌افزاری، طراحی و ساخت مراکز نوآوری گفت: اولین مرکز نوآوری در دانشگاه شریف ساخته شد و ما در ساخت آن مشارکت داشتیم. از آن زمان راه‌اندازی این مراکز دچار تحولات بزرگی شده است و در هر مرحله تلاش کردیم با استفاده از تجربیات به دست آمده، مراکز نوآوری جدید را به شکلی پویاتر و کاربردی‌تر، تاسیس کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر مسیر تاسیس مراکز نوآوری به سمت تاسیس کارخانه‌های نوآوری، تغییر جهت داده است و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تلاش دارد با تاسیس این واحدها، که از مراکز نوآوری امکانات بسیار بیشتری دارد، مناطق مختلف کشور را به زیست‌بوم نوآوری کشور متصل کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *