اخبار داغ

سرعت انتشار بالای کووید ۱۹ در گناوه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از ابتدا تا دهم فروردین ماه جاری تست کرونای ۳۷۰ نفر در این شهرستان مثبت شده است که این روند نگران کننده نشان می‌دهد، بیماری کووید ۱۹ به شدت و با سرعت در حال انتشار است. شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت نارنجی […]

اشتراک گذاری
12 فروردین 1400
92 بازدید
کد مطلب : 39487

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از ابتدا تا دهم فروردین ماه جاری تست کرونای ۳۷۰ نفر در این شهرستان مثبت شده است که این روند نگران کننده نشان می‌دهد، بیماری کووید ۱۹ به شدت و با سرعت در حال انتشار است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روز پنجشنبه در جمع اعضای ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: همچنین این شهرستان از اول تا دهم فروردین چهار فوتی کرونایی داشته است و ۱۷ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.میانگین شمار افراد کرونا مثبت شناسایی در ۱۰ روز اول فروردین امسال در شهرستان گناوه روزانه  ۳۷ نفر بوده است که  حتی در هفتم فروردین به ۵۰ نفر نیز رسید.

حیدری افزود:  در تعطیلات نوروز امسال هفت مرکز برای انجام تست تشخیص سریع بصورت رایگان در نظر گرفته شد که کارشناسان در طول ۱۰ روز  موفق به تست ۲ هزار و ۱۲۱ نفر شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با توجه به روند صعودی شیوع ویروس کرونا در فروردین که با کل اسفند ۹۹ برابری می‌کند، باید نظارت‌ها در سطح شهرستان بیشتر شود و این امر تنها از عهده این شبکه  بر نمی‌آید.

وی  ادامه داد: به منظور تشخیص و درمان و کاهش مرگ و میر و بستری بیماری کووید ۱۹ از بدو شیوع در این شهرستان، ۱۰ هزار و ۹۸۱ تست پی سی آر و تشخیص سریع از افراد مشکوک و اطرافیان آنان گرفته شد که از این مجموع ۲ هزار و ۵۴۳ بیمار شناسایی شدند و در این مدت  ۱۰۹ نفر جان خود را از دست دادند.

حیدری  اظهار کرد: از نیمه آذر سال ۹۹ که کیت های تشخیص سریع کرونا در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهرستان‌ها قرار گرفت،  ۱۳۱ نفر در دی ماه، ۲۸۱ بهمن و ۳۹۷ نفر  در بهمن ماه نتیجه  تستشان مثبت بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود:  در ابلاغیه اعمال محدودیت های شهرهای با وضعیت نارنجی، فعالیت شغل‌های گروه سوم و چهارم  ممنوع و نظارت‌ها در این شهرستان تشدید شده است.

وی خواستار همکاری و تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های مرتبط با این شبکه در اجرای ابلاغیه  ستاد کرونا بویژه اطلاع رسانی به صنوفی که اجازه فعالیت ندارند، شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *