اخبار داغ

تولید نانوامولسیون ضد ویروس از عصاره ۸ گیاه بومی ایران

زینب عسکری دانشجوی دکتری پاتوبیولوژی و از اعضای این شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه شاهد روز پنجشنبه در خصوص ماده اولیه این امولسیون افزود: در این نانوامولسیون گیاهی هیچ ماده صنعتی استفاده نشده است و می تواند در کمتر از ۳۰ ثانیه ویروس کرونا و ویروس‌های مشابه، باکتری یا قارچ و میکروارگانیسم بد را از […]

اشتراک گذاری
12 فروردین 1400
79 بازدید
کد مطلب : 39459

زینب عسکری دانشجوی دکتری پاتوبیولوژی و از اعضای این شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه شاهد روز پنجشنبه در خصوص ماده اولیه این امولسیون افزود: در این نانوامولسیون گیاهی هیچ ماده صنعتی استفاده نشده است و می تواند در کمتر از ۳۰ ثانیه ویروس کرونا و ویروس‌های مشابه، باکتری یا قارچ و میکروارگانیسم بد را از بین ببرد.

وی بیان کرد: این محصول بر خلاف محلول های الکلی هیچ آسیبی به دست نمی زند و بعد از مدتی حتی پوست دست نیز لطیف تر خواهد شد.

عسکری اظهار داشت: این محصول با لگاریتم هشت تولید شده و قدرت از بین بردن ویروس را دارد.  این امر بالاترین استاندارد است و این محصول برای بیمارستان کارایی دارد.

وی ادامه داد: این محصول بر باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک‌ها نیز عمل می‌کند و قدرت از بین بردن آنها را دارد. این نانو مواد تولید شده بر پایه مواد اولیه گیاهی، طبیعی و خوراکی است که در آن از نانو روغن‌های گیاهی استفاده شده و با پوست سازگار و ضد حساسیت است.

عسکری با اشاره به اینکه این نانو مواد قابل استفاده در محصولات ضد عفونی ‌کردن دست، سطوح، دام و طیور، کفش،  داشبورد و موبایل است، افزود: در حال حاضر این محصول موفق به اخذ تاییدیه در زمینه از بین بردن ویروس و باکتری از سازمان غذا و دارو شده و علوم پزشکی تهران نیز کارایی محصول را تایید و مجوز بهداشت در زمینه تولید انبوه و صنعتی محصول اخذ کرده است.

عسکری گفت: این محصول به لحاظ عملکردی با محصولات ضدعفونی کننده پایه الکلی متفاوت است.  مواد ضدعفونی کننده با ترکیب الکل دستکم به یک تا هشت دقیقه زمان نیاز دارند و چون الکل بخار می شود نمی تواند این کارایی را به دست آورد اما محصول تولید شده با این نانو مواد در کمتر از ۳۰ ثانیه ویروس و باکتری را از بین می برد.

این فناور با بیان اینکه این محصول بر پایه آب و فاقد الکل است، یادآور شد: این نانوامولسیون فاقد مواد صنعتی مضر مانند کلر، پراکسید هیدروژن، نانو ذرات فلزی، امولسیفایرهای صنعتی از جمله SLS، بنزوآلکونیوم، متازایلتول، ترکیبات چهار گانه آمونیومی وایتکس است.وی یادآور شد: این محصول تا یک ماه دیگر وارد بازار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *