اخبار داغ

آماده توافق بر سر نحوه بازگشت به برجام هستیم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این کشور آماده است توافق بر سر نحوه بازگشت متقابل به برجام را پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ماه ژوئن به سر انجام برساند. وی گفت که اولویت اصلی ما در حال حاضر، ارزیابی این موضوع است که […]

اشتراک گذاری
12 فروردین 1400
96 بازدید
کد مطلب : 39386

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت:

این کشور آماده است توافق بر سر نحوه بازگشت متقابل به برجام را پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ماه ژوئن به سر انجام برساند.

وی گفت که اولویت اصلی ما در حال حاضر، ارزیابی این موضوع است که آیا توافق بر سر نحوه و چارچوب بازگشت به تعهدات برجامی، امکان‌پذیر است یا خیر.

این مقام آمریکا با بیان این‌که ایران حاضر به نشستن پشت میز مذاکره نیست، گفت که این امر، روند پیشبرد امور را دشوارتر می‌کند؛ چرا که ناگزیر هستیم شیوه تعامل غیرمستقیم را در پیش بگیریم و همین مسأله احتمال ایجاد سوء تفاهم را بیشتر خواهد کرد.

وی افزود که احیای برجام، روندی پیچیده و نیازمند سطحی از تفاهم متقابل است.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که دو گزینه هست که باید آنها را مردود دانست: نخست‌ این‌که ابتدا ایران به بازگشت کامل به تعهدات برجامی خود بازگردد و بعد آمریکا تحریم ها را بردارد؛ دوم اینکه آمریکا ابتدا تحریم‌ها را بردارد، بعد ایران اقدام کند. هیچ کدام از این دو گزینه واقع‌بینانه نیست.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *