اخبار داغ

آغاز کاوش های باستان شناسی در محوطه مکریان سقز

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز گفت: کاوش باستان شناسی در محوطه باستانی مکریان در این شهرستان توسط پژوهشگر و کارشناسان این اداره آغاز شده است. سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد. به […]

اشتراک گذاری
11 فروردین 1400
102 بازدید
کد مطلب : 39210

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز گفت: کاوش باستان شناسی در محوطه باستانی مکریان در این شهرستان توسط پژوهشگر و کارشناسان این اداره آغاز شده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، صلاح نصراللهی روز چهارشنبه اظهار داشت: پس از نمایان شدن آثار و شواهدی دال بر احتمال باستانی بودن محدوده اراضی متعلق به تعاونی مسکن جهاد کشاورزی شهرستان سقز واقع در میدان مکریان در حین آماده سازی اراضی مذکور، دستور رسیدگی به این موضوع توسط این اداره صادر شد.

وی افزود: ضمن صدور دستور توقف عملیات ساخت و ساز در محدوده یاد شده، مقدمات و تمهیدات لازم برای انجام کاوش علمی باستان‌شناسی در این محدوده توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز انجام شد.

نصراللهی اضافه کرد: پس از اخذ مجوز رسمی از پژوهشکده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات میدانی کاوش در محوطه در قالب هیاتی کارشناسی به سرپرستی پژوهشگر باستان‌شناس ذبیح‌الله بختیاری و با مشارکت کارشناسان باستان‌شناسی اداره میراث فرهنگی شهرستان سقز، آغاز شد.

وی با بیان اینکه هنوز در مورد این محوطه باستانی داده خاصی در دسترس نیست، یادآور شد: عملیات کاوش این محوطه سه روزه آغاز شده است و به چند روز دیگر برای اطلاعات کامل تر نیاز است تا مشخص شود این سایت باستانی متعلق به چه دوره‌ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *