اخبار داغ

وارد شدن موج چهارم کرونا به چهارمحال بختیاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا در این استان خبر داد و گفت: این استان وارد موج چهارم شیوع کرونا شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز موج چهارم کرونا از امروز وارد استان چهارمحال بختیاری شده است رییس دانشگاه علوم پزشکی ، […]

اشتراک گذاری
09 فروردین 1400
53 بازدید
کد مطلب : 38826

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا در این استان خبر داد و گفت: این استان وارد موج چهارم شیوع کرونا شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز موج چهارم کرونا از امروز وارد استان چهارمحال بختیاری شده است رییس دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال بختیاری در این زمینه اشاره کرد: بررسی روند شیوع کرونا به نحوی است که پیش‌بینی می‌شود موج چهارم کرونا در استان همانند موج سوم که در آبان‌ ماه شکل گرفت، باشد و ما برای چندین مرتبه با بحران شیوع کرونا مواجه شویم.

مجید شیرانی روز دوشنبه فزود: اگرچه روند افزایشی شیوع کرونا در استان از هفته پایانی اسفند شروع شد اما طی روزهای اخیر این روند افزایشی، شتاب بیشتری به خود گرفته است.

شیرانی از افزایش بیش از ۲ برابری تعداد بیماران سرپایی در استان خبر داد و گفت: این افزایش چشمگیر در هفته آینده منجر به افزایش تعداد موارد بستری و پس از آن افزایش تعداد فوتی‌ها را به همراه خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی نسبت به تداوم روند افزایشی شیوع کرونا در روزهای آینده، تصریح کرد: تعداد مراجعان فعلی مربوط به روزهای قبل از عید نوروز و شلوغی‌های بازار شب عید است که با اضافه شدن مبتلایان ایام نوروز بار مراجعات و مبتلایان نیز در روزهای آینده بیشتر می‌شود.

شیرانی، عادی‌ انگاری را اصلی‌ترین علت افزایش شیوع کرونا در استان دانست و افزود: در حالی که در روزهای منتهی به سال جدید چهارمحال و بختیاری سومین استان برتر کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی معرفی می‌شد اما در روزهای اخیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: برای مهار و توقف روند افزایشی شیوع کرونا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به بیش از ۹۰ درصد افزایش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بی‌توجهی نسبت به فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در دورهمی‌های خانوادگی در کاهش درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نقش بسزایی داشته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۰ هزار و ۲۲۴ مورد نمونه‌گیری در استان انجام شده که از این تعداد ۲۶ هزار و ۴۶۴ نفر مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند.همچنین تاکنون ۸۰۵ نفر در این استان جان خود را بر اثر ابتلا به اینویروس از دست داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *