اخبار داغ

بایدن فرصت بازگشت به برجام را هدر داد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دو دیپلمات اروپایی می‌گویند: در ماه ژانویه دیپلمات‌هایی از انگلیس، فرانسه و آلمان برنامه‌ای را برای احیای برجام به کاخ سفید ارائه کردند که در آن از واشنگتن خواسته شده بود تحریم‌هایی که ترامپ پس از توافق هسته‌ای آن‌ها را برگردانده، بار دیگر برداشته شود. هدف از این برنامه، […]

اشتراک گذاری
07 فروردین 1400
102 بازدید
کد مطلب : 38433

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دو دیپلمات اروپایی می‌گویند:

در ماه ژانویه دیپلمات‌هایی از انگلیس، فرانسه و آلمان برنامه‌ای را برای احیای برجام به کاخ سفید ارائه کردند که در آن از واشنگتن خواسته شده بود تحریم‌هایی که ترامپ پس از توافق هسته‌ای آن‌ها را برگردانده، بار دیگر برداشته شود.

هدف از این برنامه، نزدیک‌کردن آمریکا به پایبندی به تعهدات برجامی و ترغیب‌کردن ایران به عمل متقابل در راستای پایبندی به توافق بود.

اروپایی‌ها به این نتیجه رسیدند که بایدن می‌تواند برخی تدابیر اتخاذ شده علیه ایران در دوره ترامپ را حفظ کند تا همچنان اهرم فشاری را برای پیشبرد مسائل دیگر به خصوص برنامه موشک بالستیک ایران و حمایت تهران از متحدان خود در منطقه در اختیار داشته باشد.

سفیر سابق فرانسه در آمریکا می‌گوید:

توصیه اروپا به آمریکا این بود که این کار را سریع انجام دهد زیرا سیگنال‌هایی که از طرف ایرانی دریافت می‌کردند این بود که به محض بازگشت آمریکا به توافق، آنها نیز بازمی‌گردند.

اکنون با توجه به افزایش مخالفت‌های داخلی در آمریکا، رسیدن به توافق ممکن است دست‌نیافتی باشد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *