اخبار داغ

بارانی و خنک شدن هوای گیلان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: به تدریج از شنبه با نفوذ توده هوای ناپایدار به منطقه شرایط برای کاهش دما، بارندگی و وزش باد و بعضی نقاط تشدید احتمال رعد و برق و به تناوب در ارتفاعات بارش برف تا یکشنبه مهیا می شود. شبنم هادی نژاد افزود: نقشه […]

اشتراک گذاری
07 فروردین 1400
55 بازدید
کد مطلب : 38430

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: به تدریج از شنبه با نفوذ توده هوای ناپایدار به منطقه شرایط برای کاهش دما، بارندگی و وزش باد و بعضی نقاط تشدید احتمال رعد و برق و به تناوب در ارتفاعات بارش برف تا یکشنبه مهیا می شود.

شبنم هادی نژاد افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه است بر این اساس طی ۲۴ ساعت آینده افزایش ابر و  بارندگی پراکنده دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: بر همین اساس آسمان استان برای روز شنبه و یکشنبه ابری و مه آلود با کاهش نسبی دما همراه است که به تدریج بارندگی و وزش باد (به ویژه عصر و شب بعضی نقاط شدید)، احتمال رعد و برق اواخر وقت در ارتفاعات همراه با بارش برف خواهد بود.

وی آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها،  احتمال رانش و لغزش  احتمال برخورد صاعقه، اختلال در تردد در محورهای کوهستانی را  از جمله پیامدهای احتمالی فعالیت این سامانه بارشی ذکر کرد.

هادی نژاد، بیشترین و کمترین دما طی  ۲۴ ساعت گذشته را  مربوط به منجیل با ۳۰ درجه سانتیگراد و  ماسوله با ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد.سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان ادامه داد:  دمای رشت نیز طی شبانه روز گذشته  بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در نوسان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *