اخبار داغ

اجرای طرح «ساعت زمین» در تبریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: طرح «ساعت زمین» در تبریز هم‌زمان با بیش از ۱۰ هزار شهر جهان اجرا می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حسن عباس نژاد روز شنبه ظهار کرد: کلانشهر تبریز نیز سال‌هاست که به جمع اجرا کنندگان طرح جهانی ساعت زمین پیوسته است و طرح ساعت زمین سازماندهی شده […]

اشتراک گذاری
07 فروردین 1400
131 بازدید
کد مطلب : 38332

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: طرح «ساعت زمین» در تبریز هم‌زمان با بیش از ۱۰ هزار شهر جهان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حسن عباس نژاد روز شنبه ظهار کرد: کلانشهر تبریز نیز سال‌هاست که به جمع اجرا کنندگان طرح جهانی ساعت زمین پیوسته است و طرح ساعت زمین سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature)‏ به صورت سالانه در ۲۷ مارس (شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۰)، با هدف و آرمان آگاهی بخشی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان برگزار می‌شود.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری مکان‌های بزرگ و نمادین شهرها به مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

عباس نژاد گفت: بر این اساس و با هماهنگی‌های انجام گرفته، رویداد ساعت زمین تبریز، در پل کابلی، ساختمان اداره کل حفاظت محیط زیست، ساختمان فرمانداری و عمارت تاریخی میدان ساعت و ائل گلی، ساختمان مرکزی شهرداری تبریز و چندین ساختمان مناطق شهرداری ساعت ۲۰ و ۳۰ به مدت یک ساعت شنبه شب به اجرا در می‌آید.

وی هدف اصلی این برنامه را جلب مشارکت عمومی برای ساختن آینده و طبیعت دوستی علام کرد و افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار شهر از ۱۲۸ کشور جهان به رویداد ساعت زمین پیوسته‌اند و این امر در ایران امسال با مشارکت ۱۴ کلانشهر و شهر اجرا می‌شود که می‌تواند نقشی موثر در توجه عموم به حفظ محیط زیست داشته باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از همه مردم استان درخواست کرد با مشارکت در این برنامه، حتی با خاموش کردن یک لامپ در منازلشان به حفظ منابع طبیعی این موهبت عظیم الهی کمک کنند.

ساعت زمین رویدادی محیط زیستی است که هر سال برگزار می‌شود.این رویداد را در سال ۲۰۰۷ صندوق جهانی طبیعت و سایر مؤسسه‌های هم‌ کار آن بنیان نهادند و هم‌اکنون در ۱۸۰ کشور در سراسر جهان برگزار می‌شود.هر سال میلیون‌ها نفر با خاموش کردن چراغ‌های برق به مدت یک ساعت، این رویداد را گرامی می‌دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *