اخبار داغ

روند افزایشی شیوع کرونا در چهارمحال بختیاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع کرونا در این استان در تعطیلات عید نوروز روند افزایشی به خود گرفته است و چنانچه این روند در روزهای آینده نیز تداوم یابد احتمال شکل‌گیری موج چهارم کرونا بیشتر می‌شود. مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی […]

اشتراک گذاری
07 فروردین 1400
106 بازدید
کد مطلب : 38359

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع کرونا در این استان در تعطیلات عید نوروز روند افزایشی به خود گرفته است و چنانچه این روند در روزهای آینده نیز تداوم یابد احتمال شکل‌گیری موج چهارم کرونا بیشتر می‌شود.

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته نخست سال جدید تعداد مراجعان روزانه سرپایی با علائم بالینی کرونا سه رقمی شد که این میزان در مقایسه با هفته پایانی اسفند رشد داشته است و در همین راستا روزانه از ۳۰ نفر از نزدیکان هریک از مبتلایان شناسایی شده تست گرفته می‌شود.

شیرانی حضور در تجمعات قبل از عید نوروز و دورهمی‌ها و دید و بازدیدها را عامل افزایش شیوع کرونا در استان اعلام کرد و گفت: همچنان توصیه می‌شود مردم از رفتن به سفر و برپایی دورهمی و دید و بازدید نوروزی خودداری کرده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ، مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را ۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۶ نفر بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی، تعداد موارد نمونه‌گیری از ابتدای شیوع تاکنون را ۷۹ هزار و ۳۹۶ تست عنوان کرد و افزود: با انجام این تعداد نمونه‌گیری، ۲۶ هزار و ۱۷۷ نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ نفر از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰۴ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسیده است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع این ویروس در استان وارد چرخش شده است.ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *