اخبار داغ

گزارش تخلفات دارویی در استان فارس به سامانه ۱۸۱۹

همزمان با بهار ۱۴۰۰، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از داروخانه های سطح شهر شیراز بازدید کرد و بیان داشت : شهروندان تخلفات دارویی را به سامانه ۱۸۱۹ گزارش دهند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمدرضا حیدری جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی و معاون غذا و دارو […]

اشتراک گذاری
06 فروردین 1400
74 بازدید
کد مطلب : 38134

همزمان با بهار ۱۴۰۰، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از داروخانه های سطح شهر شیراز بازدید کرد و بیان داشت : شهروندان تخلفات دارویی را به سامانه ۱۸۱۹ گزارش دهند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمدرضا حیدری جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی و معاون غذا و دارو در بازدید از داروخانه های شیراز، حضور مسوول فنی، مجوز تاسیس داروخانه،قیمت داروها و ملزومان پزشکی، اصالت دارو، ثبت نسخ الکترونیکی، کمبود های دارویی، تاریخ تولید و انقضاء داروها، کیفیت دارو، رعایت پروتکل های بهداشتی، داروهای بیماران خاص، داروها و مکمل های مجاز را  مورد بررسی قرار داد. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر ضرورت حضور مسوول فنی در ساعات ارایه خدمات دارویی گفت: فعالیت داروخانه ها در زمان ارایه خدمات دارویی بدون حضور مسوول فنی، تخلف بوده و به کمیسیون ماده ۲۰ معرفی می شوند، همچنین در صورت گرانفروشی داروها در داروخانه ها به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده می شوند.

حیدری توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در داروخانه های استان می توانند با سامانه ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه تماس بگیرند.

دکتر فرهاد شفیعی دبیر کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی درمانی دانشگاه در این بازدید گفت: در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات بر تمامی مراکزی که به هر نحوی در حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارند، توسط بازرسان دانشگاه نظارت می شود و در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *