اخبار داغ

افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس به بیش از ۳ متر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش باد شدید روی دریا از شنبه تا سه‌شنبه ارتفاع موج دریا به بیش از سه متر افزایش می‌یابد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمدرضا انصاری روز جمعه اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر شنبه تا سه‌شنبه به تدریج به سبب وزش بادهای […]

اشتراک گذاری
06 فروردین 1400
176 بازدید
کد مطلب : 38207

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش باد شدید روی دریا از شنبه تا سه‌شنبه ارتفاع موج دریا به بیش از سه متر افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمدرضا انصاری روز جمعه اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر شنبه تا سه‌شنبه به تدریج به سبب وزش بادهای بسیار شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، دریا به تناوب طوفانی می‌شود.

 وی بیان کرد: همچنین احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش دید در برخی مناطق استان، مناطق همجوار و انتقال آن بر روی دریا وجود دارد.

انصاری با اشاره به  اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل در این مدت تاکید کرد: شنبه تا سه‌شنبه باید از ترددهای دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد و در برخی مناطق باد و گرد و خاک خواهد بود.

انصاری یادآور شد: در این مدت جهت وزش باد  بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعت‌ها از وقت امروز تا تا اوایل شب گاهی به ۴۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و از اوایل شب ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و از صبح فردا در سواحل مرکزی و شمالی به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد بود و در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهرم و خورموج با ۳۸ و بندر امام حسن با ۱۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *