اخبار داغ

مشاهده کرونای انگلیسی در طارم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، طارم یکی از شهرستان‌های حساس در مبارزه با کرونا با توجه به وضعیت نامطلوب این بیماری در استان‌های شمالی به شمار می‌رود. همسایگی با استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان و حجم بالای تعاملات مردم طارم با گیلانی‌ها از همان روزهای نخست زنگ خطر شیوع این بیماری را در این شهرستان […]

اشتراک گذاری
03 فروردین 1400
80 بازدید
کد مطلب : 37694

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، طارم یکی از شهرستان‌های حساس در مبارزه با کرونا با توجه به وضعیت نامطلوب این بیماری در استان‌های شمالی به شمار می‌رود. همسایگی با استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان و حجم بالای تعاملات مردم طارم با گیلانی‌ها از همان روزهای نخست زنگ خطر شیوع این بیماری را در این شهرستان به صدا در آورده است که این موضوع از دید مسئولان استانی و شهرستانی نیز پنهان نمانده و از همان ابتدا اقداماتی را برای کنترل این بیماری انجام داده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نمونه‌گیری از مسافران در مبادی ورودی و کنترل ترددها اشاره کرد.

با توجه به اینکه طارم یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های تولید زیتون در کشور به شمار می‌رود، سالانه شاهد ورود حجم بالایی از کارگران فصلی به این شهرستان هستیم که این امر نیز به نوبه خود یکی از دغدغه‌های مبارزه با این بیماری محسوب می‌شود، زیرا سبب گردش ویروس به ویژه در روزهای اخیر که زنگ خطر کرونای انگلیسی نیز به صدا درآمده، شده است.

از همان روزهای نخستین شیوع کرونا، مسئولان بهداشت و درمان تاکید بر در خانه ماندن و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و مسافرت به‌ویژه به شهرهای آلوده دارند که این موضوع گاهی مورد بی‌توجهی برخی از مردم قرار گرفته و سایر ساکنان شهرها و روستاها را با مشکل مواجه کرده است.

بعد از روستای سونتو ماهنشان که سفر یکی از اهالی به آبیک و سوغات آوردن کرونا برای مردم روستا خبرساز شد، این بار سفر یکی از اهالی از  روستای زهترآباد طارم به گیلان پای کرونای انگلیسی را به این روستا باز کرد که همین امر سبب ایجاد محدودیت‌هایی در تردد  و کنترل رفت و آمد به این روستا شد.

در همین رابطه رئیس مرکز بهداشت شهرستان طارم با اشاره به ابتلای دو نفر از اهالی این روستا به کرونای انگلیسی، اظهار می‌کند: سفر این خانواده به گیلان موجب آلوده شدن آنها شده است.

جعفر مطهری با بیان اینکه با توجه به باز شدن پای کرونای انگلیسی به این روستا، محدودیت‌های رفت و آمد اعمال شده است، اضافه می‌کند: از کل اهالی روستا نیز تست کرونا انجام شده که منتظر دریافت جواب آن هستیم و مسافران داخل روستا نیز به شرط پی‌سی‌آر منفی می‌توانند از روستا خارج شوند.

رئیس مرکز بهداشت طارم ادامه می‌دهد: در حال حاضر حال عمومی مبتلایان به کرونا در روستای زهترآباد خوب است و در قرنطینه خانگی هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه از یک ماه پیش اکیپ‌های غربال‌گری در مبادی وردی طارم مستقر شده‌اند، اظهار  می‌کند: با نمونه‌گیری انجام شده تست ۴۵ نفر مثبت گزارش شده است.

در شرایط فعلی و با توجه به سرکش شدن کرونا و موضوعات بیان شده از مردم درخواست می‌شود از سفر به طارم خودداری کنند تا مدافع سلامت خود و عزیزان‌شان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *