اخبار داغ

ثبت ۱۷ هزار بازدید از مجموعه های تاریخی خراسان رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۱۶ هزار و ۶۵۱ مورد بازدید در نوروز امسال از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی برجسته استان انجام شده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار داشت: این تعداد بازدید از تاریخ ۲۹ اسفند ۹۹ تا صبح روز سوم فروردین جاری از مجموعه‌های تاریخی […]

اشتراک گذاری
03 فروردین 1400
87 بازدید
کد مطلب : 37711

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۱۶ هزار و ۶۵۱ مورد بازدید در نوروز امسال از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی برجسته استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار داشت: این تعداد بازدید از تاریخ ۲۹ اسفند ۹۹ تا صبح روز سوم فروردین جاری از مجموعه‌های تاریخی استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به میزبانی این مجموعه ها از علاقه مندان با ارائه بلیت، افزود: مجموعه تاریخی توس و آرامگاه فردوسی با حدود ۱۱ هزار بازدید رتبه نخست را از نظر میزبانی از مسافران و گردشگران علاقه مند در این مدت داشته است و مجموعه‌هایی مانند خیام با بیش از ۲ هزار بازدید، عطار حدود ۲ هزار و باغ نادری مشهد نیز با بیش از هزار مورد بازدید، رتبه‌های بعدی را در این زمینه از آن خود کرده‌اند.مکرمی‌فر بیان کرد: خوشبختانه رعایت پروتکلهای بهداشتی و توجه به موارد تامین‌کننده سلامت در این بازدیدها در حد مطلوب انجام شده است.

استان خراسان رضوی هم اکنون بیش از هزار و ۷۰۰ اثر، مجموعه و عرصه تاریخی، فرهنگی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *