اخبار داغ

تکنولوژی چگونه آینده هتل‌ها و سرویس‌های اجاره اقامتگاه را تغییر می‌دهد؟

۱- هتل های هوشمند به نظر می‌رسد که هوشمندسازی به کمک فناوری این روزها به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما انسان‌ها تبدیل شده است. این هوشمندسازی فقط محدود به خانه‌های شخصی و سازمان‌ها نیست، بلکه به صنعت هتلداری هم راه پیدا کرده است. خدمات تخلیه و تسویه خودکار، سفارش خدمات شخصی‌سازی شده برای اتاق‌ها به صورت […]

اشتراک گذاری
03 فروردین 1400
53 بازدید
کد مطلب : 37701

۱- هتل های هوشمند

به نظر می‌رسد که هوشمندسازی به کمک فناوری این روزها به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما انسان‌ها تبدیل شده است. این هوشمندسازی فقط محدود به خانه‌های شخصی و سازمان‌ها نیست، بلکه به صنعت هتلداری هم راه پیدا کرده است. خدمات تخلیه و تسویه خودکار، سفارش خدمات شخصی‌سازی شده برای اتاق‌ها به صورت آنلاین،‌ اینترنت اشیا و اینترنت بی‌سیم این روزها در هتل‌ها بسیار رواج پیدا کرده و به عنوان تکنولوژی هتل شناخته می‌شوند.هتل‌های هوشمند به دنبال آن هستند که یک تجربه بی‌نظیر و سفارشی را برای مهمانان خود رقم بزنند. این تجربه می‌تواند باعث بازگشت مشتریان و بهبود رتبه برند شود.

۲- اتوماسیون خدمات

اتوماسیون خدمات به مهمانان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به کارکنان هتل، برای نیازهای خود تصمیم‌گیری کنند. کیوسک‌های سفارش غذا و دیگر خدمات، رزرو آنلاین، پرسشنامه بازخورد و تنظیم امکانات هتل‌ها از انواع اتوماسیون خدمات شناخته می‌شود.با این حال اتوماسیون یا خودکار شدن خدمات به معنای حذف کارمندان هتل‌ها نیست، بلکه روش کار آن‌ها با تغییراتی مواجه می‌شود.

۳- فناوری تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره به عنوان یک ابزار امنیتی از جنبه‌های هتل‌های مدرن و هوشمند شناخته می‌شود. افزایش سطح امنیت و حفظ حریم شخصی، ورود پرسنل مجاز به اتاق‌های ممنوعه در هتل و پرداخت الکترونیکی امن از مزایای استفاده از فناوری تشخیص چهره در هتل‌ها محسوب می‌شود.

۴- ربات ها

هم اکنون بسیاری از هتل‌ها و سرویس‌های اجاره اقامتگاه به ربات‌ها متکی هستند. ربات‌ها می‌توانند در نقش نگهبان هتل‌ها مشغول به کار شده و تجربه متفاوتی را برای مهمانان رقم بزنند. همچنین از ربات‌ها می‌توان برای جابه‌جایی مسافران در هتل و حمل‌ونقل چمدان‌ها هم استفاده کرد. ارایه خدمات اتاق و پاسخ به سوال مشتریان را هم می‌توان به ربات‌ها سپرد. در حال حاضر یک هتل در ژاپن کاملا با ربات فعالیت می‌کند.

۵- نرم افزارهای مهمان

روز به روز تلفن‌های هوشمند به ابزار اصلی ارتباطات تبدیل می‌شوند. از صحبت کردن با دوستان، تا پاسخ دادن به ایمیل‌ها و خرید کردن را می‌توان با تلفن‌های هوشمند انجام داد. در حقیقت بسیاری از افراد در حال حاضر به تلفن‌های هوشمند و نرم افزارها برای انجام کارهای خود وابسته هستند. به همین دلیل صنعت هتلداری هم به استفاده از آن روی آورده است.هم اکنون هتل‌ها برای برقراری ارتباط موثر با مهمانان خود به طراحی و ساخت نرم افزارها روی آورده‌اند و از آن‌ها برای پرداخت آنلاین، تورهای مجازی ۳۶۰ درجه و ارتباط با کارکنان هتل استفاده می‌کنند.

۶- جستجوی صوتی

در چند سال گذشته، فناوری جستجوی صوتی به طرز باورنکردنی تکامل یافته است. این فناوری نه تنها پاسخ‌های دقیقی به سوالات کاربران می‌دهد، بلکه استفاده از آن‌ها در هتل‌ها هم بسیار مفید واقع شده است. مهمانان حالا با کمک فناوری صوتی می‌توانند هتل رزرو کرده یا با هتل تماس بگیرند.

۷- چت بات ها

چت‌بات‌ها انقلابی را در تکنولوژی هتل‌ها ایجاد کرده‌اند. این فناوری ساده به مهمانان کمک می‌کند تا جست‌جوی بهتری داشته و رزرو خود را تایید کنند. همچنین به هتل‌ها کمک می‌کند تا مشتریان وفاداری ایجاد کرده و آگاهی از برند را افزایش می‌دهد. چت‌بات‌ها در بازاریابی هتل و خدمات آن هم بسیار موثر و کارآمد به شمار می‌روند. استفاده از چت‌بات‌ها باعث افزایش نرخ رزرو و بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI) چشمگیری می‌شود.

۸- هوش مصنوعی

وش مصنوعی بدون شک یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های هتل شناخته می‌شود. هوش مصنوعی در بیشتر موارد ذکر شده کاربرد داشته و هدف نهایی آن کمک به مشتریان است تا در طول اقامت خود تجربه‌ای دلپذیر و یکپارچه را کسب کنند. هوش مصنوعی با جمع‌آوری و تفسیر داده‌های مهمانان، شناسایی ترجیحات کاربران، بازاریابی هدفمندتر و شخصی‌سازی تجربه مهمانان برای رسیدن به این هدف فعالیت می‌کند.هوش مصنوعی نقش مهمی در تکنولوژی هتل‌ها دارد و با رشد آن می‌توانیم شاهد رشد مهمانان هتل‌ها هم باشیم.

۹- کلان داده

کلان داده‌ها یا بیگ دیتا برای هتل‌ها از منابع اصلی اطلاعات شناخته شده و به جمع‌آوری، تفسیر و انتشار آن‌ها کمک بسیاری می‌کند. این داده‌ها و اطلاعات موجود در اینترنت به هتل‌ها کمک کرده تا استراتژی‌های بهتری برای مدیریت و درآمدزایی خود مشخص کنند. همچنین می‌توان از پیشنهادات آن برای بهبود خدمات، بازاریابی و فروش استفاده کرد.

۱۰- واقعیت مجازی

واقعیت مجازی برای نشان دادن امکانات، خدمات و اتاق‌های هتل‌ها کاربرد بسیاری دارد. برای مثال تورهای ۳۶۰ درجه هتل‌ها از نمونه‌های موفق واقعیت مجازی به شمار می‌روند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که واقعیت مجازی و تورها در آینده به یک اجبار برای هتل‌ها تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *