اخبار داغ

آغاز به کار کرد موزه جامع هرمز شناسی

موزه جامع هرمز شناسی جزیره هرمز با افزون بر ۱۰۰ شی تاریخی و پنج بخش فعالیت خود را از امروز آغاز کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سهراب قلندری با بیان اینکه این موزه دارای بخش های مختلفی است، گفت: افزون بر ۱۰۵ شی تاریخی مکشوفه متعلق به جزیره هرمز از زمان صفویه تا […]

اشتراک گذاری
03 فروردین 1400
47 بازدید
کد مطلب : 37733

موزه جامع هرمز شناسی جزیره هرمز با افزون بر ۱۰۰ شی تاریخی و پنج بخش فعالیت خود را از امروز آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سهراب قلندری با بیان اینکه این موزه دارای بخش های مختلفی است، گفت: افزون بر ۱۰۵ شی تاریخی مکشوفه متعلق به جزیره هرمز از زمان صفویه تا قاجاریه به همراه نقشه‌های تاریخی خلیج فارس در بخش تاریخی نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: خاک جزیره هرمز دارای حدود ۸۰ نوع کانی است و به همین مناسبت بخش کانی شناسی برای آشنایی علاقه مندان با طبعیت و جغرافیای این جزیره دایر شده است و برای شهدای جزیره نیز بخش خاصی دایر شده که در آن تصاویر، آثار باقی مانده از شهیدان مانند پلاک ها و دست نوشته از ۳۸ شهید این جزیره آنجا نگهداری می‌شود.

مدیر موزه جامع هرمز شناسی بیان داشت: زندگی سنتی مردم جزیره مانند لباس های محلی، سوزن بافی‌ ها و توربافی در بخش مردم شناسی این موزه به نمایش عمومی گذارده شده و در بخش دریانوردی نیز شامل ادوات صیادی، انواع شناورها و وسایل دریانوردی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

قلندری اشاره کرد: بخشی نیز برای پوشیدن لباس های سنتی در نظر گرفته شده تا بتوانند خود را در این لباس های زیبا مشاهده کرده و عکاسی کنند.

به گفته وی، بلیت ورود به موزه برای علاقه مندان غیر بومی، ۷۰ هزار ریال، برای بومیان ۲۰ هزار ریال و برای گردشگران خارجی ۲۵۰ هزار ریال بوده و برای کسانی که اشیا به موزه اهدا کرده باشند مانند خانواده شهدا رایگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *