اخبار داغ

مجید شریفی: دلم نمی آید برای استان های دیگر وزنه بزنم!

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، قوی‌ترین مرد استان قم گفت: نه حمایت مسئولین قم را در رشته ورزشی‌ام دارم نه عرقی که به قم دارم اجازه می‌دهد از طرف استان‌های دیگر در مسابقات شرکت کنم و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوم. مجید شریفی از پدیده های سال های گذشته قم در ورزش پاورلیفتینگ است […]

اشتراک گذاری
02 فروردین 1400
83 بازدید
کد مطلب : 37558

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، قوی‌ترین مرد استان قم گفت: نه حمایت مسئولین قم را در رشته ورزشی‌ام دارم نه عرقی که به قم دارم اجازه می‌دهد از طرف استان‌های دیگر در مسابقات شرکت کنم و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوم.

مجید شریفی از پدیده های سال های گذشته قم در ورزش پاورلیفتینگ است که به بیان فعالیت های گذشته و امروز خود پرداخت و گفت: از سال ۷۹ ورزش را شروع کردم و از سال ۸۳ به دلیل علاقه وافری که به برنامه مردان آهنین و ورزش پاور لیفتینگ داشتم آن راه را به طور جدی دنبال کردم در حالی که نظر مربیانم فعالیت کردن بنده در رشته وزنه‌برداری بود.
وی در خصوص مقام‌های کسب کرده در مسابقات استانی و کشوری در این رشته افزود: تاکنون موفق به کسب بیش از ۱۱۰ مقام در مسابقات مختلف شده‌ام که از جمله آن‌ها می‌توان به مقام دوم در مسابقات استانی قم، مقام اول تا سوم در مسابقات کشوری اشاره کرد؛ پس از اولین مقام کشوری در سال ۸۶ قدم در میدان مردان آهنین گذاشتم. سال ۸۹ به مرحله نیمه نهایی و سال نود به مرحله نهایی راه یافتم که متأسفانه پس از سال ۹۰ این مسابقات، دیگر از رسانه ملی پخش نشد.
شریفی با اشاره به اینکه ورزش پاورلیفتینگ در حال حاضر در استان قم در سطح ضعیف قرار دارد اظهار کرد: به دلیل عدم حمایت عوامل ورزشی در استان قم این ورزش دچار نزول شدید شده است؛ به طور مثال برای تمرین‌ها سالن‌ها به سختی اجازه می‌دهند و حتی در بوستان هم شهرداری مانع می‌شود.
شرکت‌کننده مسابقات مردان آهنین ادامه داد: جدیدا رئیس هیئت پرورش اندام استان قم از هیچ تلاشی برای بهبود این وضعیت و کمک به ورزشکاران استان دریغ نمی‌کند اما بدیهی است که تلاش یک نفر به تنهایی پاسخگو نیست.
شریفی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ رکورد دار قوی‌ترین مردان در ایران شده است گفت: آن زمان حتی مکانی برای تمرین من وجود نداشت. محل تمرین من سالن تیر و کمان بود که محدودیت زمانی شدیدی تعیین کرده بودند و این امر بسیار کار را سخت می‌کرد. ‌قول همکاری زیاد داده شد اما عملی نشد.

وی ادامه داد: پس از قهرمانی بنده در سال ۹۵ کارت هدیه‌ای خالی به من دادند تا عکس بگیریم و روز بعدی مبلغ هدیه را واریز کنند اما هنوز آن روز نرسیده است؛ در حالی که در استان‌های دیگر اوضاع قهرمانان بسیار بهتر از قم است؛ به عنوان مثال در مسابقات مردان آهنین سال ۹۹ شرکت کننده استان اراک پس از قهرمانی در استان خود مورد تقدیر مستقیم استاندار قرار گرفت.
ورزشکار رشته پاورلیفتینگ اضافه کرد: درست است که هدیه نقدی هم ارزش دارد اما اینکه مورد تقدیر شخص استاندار قرار بگیری بسیار ارزشمندتر است و انگیزه و انرژی مضاعفی در فرد ایجاد می‌کند به همین دلیل به طور قطع اگر در مسابقه گذشته ۳ نفر از اراک حضور داشتند سال بعد این تعداد ده برابر می‌شود.
وی با بیان اینکه ورزش پاورلیفتینگ به دلیل ایجاد مصدومیت زیاد، جزء ورزش‌های پرهزینه محسوب می‌شود تصریح کرد: نزدیک به یک سال است که به دلیل مصدومیت از ناحیه گردن و کمر دست به وزنه نزدم و تجویز دکتر درمان همراه با استراحت بوده اما با وجود هزینه زیاد و نبود دلخوشی از طرف عوامل، باز هم دوست دارم هر چه زودتر بهبود یافته و به ورزش برگردم.
شریفی استان قم را دارای تعداد زیادی ورزشکاران قدر که به قول معروف حرفی برای گفتن دارند دانست و گفت: قصد دارم تمامی بچه‌های ورزشکار قم در این رشته را دور هم جمع کنم تا علاوه بر انگیزه و انرژی بخشی به ورزشکاران استان، بتوان سطح این ورزش در استان را نیز افزایش داد اما متأسفانه حتی سالن تمرین هم نداریم.
وی یادآور شد: تا به حال پنج نفر از استان قم در سال‌های ۸۳، ۸۵، ۸۶ و بنده پس از ۸۶ در مسابقات مردان آهنین رتبه کسب کرده‌ایم؛ پس از آن دیگر از قم شرکت‌کننده‌ای وجود نداشت و اگر این شرایط ادامه پیدا کند در آینده نیز نخواهیم داشت زیرا انگیزه‌ای وجود ندارد.
شریفی گفت: برخی از دوستان و ورزشکاران بسیار قدر قم از طرف استان‌های دیگر در مسابقات شرکت می‌کنند اما عرقی که به قم دارم اجازه این کار را به من نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *