اخبار داغ

شناسایی ۴۶ گونه جهش یافته کرونا در بوشهر

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر؛ با توجه به اینکه ما در حال عبور از یک پاندمی هستیم، تقریباً در هیچ جای کشور خطر انتقال بیماری صفر نیست. بنابراین انتظار می رود که در همه شهرستانها تمامی توصیه‌های بهداشتی از جمله پرهیز از مسافرت‌های […]

اشتراک گذاری
02 فروردین 1400
52 بازدید
کد مطلب : 37550

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر؛ با توجه به اینکه ما در حال عبور از یک پاندمی هستیم، تقریباً در هیچ جای کشور خطر انتقال بیماری صفر نیست. بنابراین انتظار می رود که در همه شهرستانها تمامی توصیه‌های بهداشتی از جمله پرهیز از مسافرت‌های غیر ضروری و حضور در تجمعات رعایت گردد.

عبدالمحمد خواجه ئیان گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۴ شهرستان در سراسر کشور تغییر وضعیت داشته‌اند که از میان آنها شهرستان‌های کنگان، دیلم، گناوه و بوشهر نیز به رنگ‌ نارنجی درآمده‌اند.

وی در خصوص تغییر رنگ بندی ها به صورت هفتگی افزود: رنگ بندی بر اساس آخرین وضعیت شیوع بیماری در یک شهرستان انجام می‌شود و کلیاتی را درباره خطر انتقال بیماری در شرایط فعلی نشان می دهد و باید به این نکته توجه کرد که وضعیت بهتر در هر شهرستان، نتیجه رعایت اصول بهداشتی توسط مردم آنجا است و با تغییر رفتار بهداشتی مثل انجام مسافرت های غیر ضروری و یا برگزاری دورهمی ها به سرعت این وضعیت عوض خواهد شد. 

این مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه ما در حال عبور از یک پاندمی هستیم، تقریبا در هیچ جای کشور خطر انتقال بیماری صفر نیست. بنابراین انتظار می‌رود که در همه شهرستان ها تمامی توصیه‌های بهداشتی از جمله پرهیز از مسافرت های غیر ضروری و حضور در تجمعات رعایت گردد تا مناطق با شیوع کمتر بتوانند وضعیت خوب خود را حفظ کنند و شهرستان های با وضعیت بدتر تغییرات لازم را ایجاد کرده و به سمت بهبودی پیش روند.

رئیس مرکز بهداشت بوشهر در مورد مبتلایان جدید به ویروس کووید۱۹ گفت: تعداد موارد شناسایی شده بیماری در ۷ روز اخیر از ۴۸۳ نفر به ۵۵۲ مورد افزایش داشته که رشد ۱۲.۵ درصدی این بیماری در استان را نشان می‌دهد و البته این روند صعودی چند هفته است که شروع شده و کماکان ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر عنوان کرد: به علت نوپدید بودن بیماری کووید۱۹، لازم بود در طول زمان ماهیت، راه های کنترل و پیشگیری از آن مشخص گردد که در طی این فرآیند متاسفانه اطلاعات گوناگونی از منابع مختلف به سمت مردم کنجکاو سرازیر شد و با توجه به اینکه همه مردم تخصص کافی برای تشخیص اعتبار این اطلاعات را نداشتند نوعی سردرگمی در آنها ایجاد گشت.

خواجه ئیان می افزاید: البته بخش بزرگی از این اتفاق به دلیل دلسوزی و نوع دوستی مردم ایجاد شد، چون همه سعی داشتند به سرعت شنیده ها، نتایج اعلام شده در پژوهش های محدود و یا حتی تجربیات شخصی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند تا به آنها کمک کنند ولی نتیجه این رفتارها، به انحراف اذهان عمومی از توصیه های اصلی ارائه شده توسط منابع علمی معتبر منجر شد که اگر از ابتدا اطلاعات تنها از یک کانال تخصصی و معتبر به مردم می‌رسید، شاید چنین مشکلی پیش نمی آمد.

وی به مردم توصیه کرد: تنها بر روی اقدامات پیشگیرانه شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از یکدیگر، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و رعایت بهداشت دست ها تمرکز کنند تا احتمال ابتلایشان به بیماری کاهش یابد و بدون داشتن تسلط علمی کافی، از به اشتراک گذاری اخبار یا ویدئو کلیپ هایی که افراد مختلف تهیه و در فضای مجازی نشر می‌دهند، خودداری نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *