اخبار داغ

سود شرکت نفتی آرامکو عربستان نصف شد

شرکت آرامکو عربستان به کاهش شدید سود حاصله به علت افت شدید قیمت نفت اذعان کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، به نقل از المنار، شرکت نفت آرامکو عربستان به کاهش سود در سال ۲۰۲۰ به میزان ۴۴ درصد به علت تاثیرپذیرفتن از قیمت نفت و مقادیر نفت فروخته شده و نیز کاهش سود فرآورده های […]

اشتراک گذاری
01 فروردین 1400
126 بازدید
کد مطلب : 37496

شرکت آرامکو عربستان به کاهش شدید سود حاصله به علت افت شدید قیمت نفت اذعان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، به نقل از المنار، شرکت نفت آرامکو عربستان به کاهش سود در سال ۲۰۲۰ به میزان ۴۴ درصد به علت تاثیرپذیرفتن از قیمت نفت و مقادیر نفت فروخته شده و نیز کاهش سود فرآورده های پالایش شده، اذعان کرد.

به علت کاهش تقاضا به سبب کرونا، سود خالص به میزان ۱۸۳.۷۶ میلیارد ریال سعودی حدود ۴۹ میلیارد دلار تا پایان ۳۱ سال گذشته میلادی یعنی ۲۰۲۰ کاهش یافته و این در مقایسه با سال گذشته است.

طبق این گزارش؛ تحلیلگران انتظار داشتند که سود خالص آرامکو در سال ۲۰۲۰ به ۱۸۶.۱ برسد.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس هم گزارش داد:  شرکت نفت سعودی آرامکو اعلام کرد که سود سالانه ۲۰۲۰ آن با کاهش نزدیک به ۵۰ درصدی نسبت به سال پیش از آن، در پی همه گیری گسترده ویروس کرونا به ۴۹ میلیارد دلار رسیده است.

طبق این گزارش؛ سود سالانه آرامکو در ۲۰۱۹ حدود ۸۸ میلیارد دلار و در سال پیش از آن حدود ۱۱۱ میلیارد دلار بوده است.

این شرکت در آغاز عرضه اولیه، وعده پرداخت سود سه ماهه بالغ بر ۱۹ میلیارد دلار و سالانه ۷۵ میلیارد دلاری داده بود.

با توجه به قرار داشتن ۹۸ درصد مالکیت آرامکو در اختیار دولت عربستان، بیشتر این سود به جیب دولت می‌رود که به رغم تلاش‌ها برای گوناگون سازی منابع درآمدی اقتصاد، همچنان وابستگی زیادی به صادرات نفت برای تامین هزینه‌هایش دارد.

نتایج مالی آرامکو یک سال پس از سقوط بی‌سابقه بهای جهانی نفت بازارهای جهانی انرژی در پی محدود شدن بیشتر نقل و انتقالات و سفرها در جهان به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و مهم‌تر از همه حملات رزمندگان یمن به تاسیسات این شرکت عمق خاک عربستان، انتشار یافته است.

بر اساس نتایج سالانه آرامکو، تولید روزانه این شرکت در این دوره یک ساله معادل ۹.۲ میلیون بشکه نفت خام بوده است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *