اخبار داغ

تنگ بی بی سیدان سمیرم

آبشار بی ‌بی سیدان در روستایی به همین نام و در کنار «تنگ نازی»، در کنار رودخانه سمیرم قرار دارد بی بی سیدان روستایی در ۳۰ کیلومتری شهر سمیرم در استان اصفهان است که رودخانه ای زیبا به همین نام از نزدیکی آن می گذرد. این آبشار در انتهای شهرستان سمیرم و در جایی که […]

اشتراک گذاری
01 فروردین 1400
126 بازدید
کد مطلب : 37421

آبشار بی ‌بی سیدان در روستایی به همین نام و در کنار «تنگ نازی»، در کنار رودخانه سمیرم قرار دارد بی بی سیدان روستایی در ۳۰ کیلومتری شهر سمیرم در استان اصفهان است که رودخانه ای زیبا به همین نام از نزدیکی آن می گذرد. این آبشار در انتهای شهرستان سمیرم و در جایی که به یاسوج متصل می‌ شود، قرار گرفته است.این رودخانه با آب بسیار زلال و نیلگون خود، با عبور از دل تنگ های صخره ای بلند، به همراه چشمه هایی بسیار زیبا که در طول مسیر به آن می پیوندند، آبشار بی بی سیدان در فصل گرما گردشگران بیشتری را جذب می‌ کند.

درختان وحشی انگور، انجیر، تمشک، بنه و دیگر گیاهان دارویی در حاشیه این رود، زیبایی این مسیر را دو چندان کرده است.جذابیت این سفر، حرکت در مسیر رودخانه است و تماشای گاه به گاه حوضچه ‌های آب و آبشارک هایی که می توان زیر آنها دوش گرفت. این آبشارکها با برگ ‌های ریز و درشت سرسبزی که کنارشان روییده، مناظر زیبایی را رقم زده است.

نیوشا دقیقی ماسوله

پژوهشگر تاریخ ایران و کارشناس ارشد ایرانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *