اخبار داغ

بیشترین پتانسیل جهت توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر

رئیس اسبق گروه گردشگری میراث فرهنگی بوشهر بیان کرد: برای استفاده از صنعت گردشگری دریایی، فراهم کردن زیرساختها و امکانات مانند ساخت شناورها و قایق های تفریحی، ساخت اسکله های تفریحی، پارک های دریایی و زیردریایی های تفریحی در اولویت قرار دارد. در این نوع صنعت گردشگری عموما تفریحات در آبهای عمیق در فاصله زیاد […]

اشتراک گذاری
29 اسفند 1399
133 بازدید
کد مطلب : 37140

رئیس اسبق گروه گردشگری میراث فرهنگی بوشهر بیان کرد: برای استفاده از صنعت گردشگری دریایی، فراهم کردن زیرساختها و امکانات مانند ساخت شناورها و قایق های تفریحی، ساخت اسکله های تفریحی، پارک های دریایی و زیردریایی های تفریحی در اولویت قرار دارد. در این نوع صنعت گردشگری عموما تفریحات در آبهای عمیق در فاصله زیاد با ساحل انجام می شود.

این فعال گردشگری اضافه کرد: جت اسکی، قایق سواری، فلای بورد، ماهیگیری در آب های کم عمق، شنا، تماشای غروب آفتاب و آفتاب گرفتن در ساحل ماسه ای، دریانوردی با کشتی های کروز، غواصی و ماهیگیری در آب های عمیق نیز بخشی از گردشگری دریایی است که در برخی از سواحل شمالی و جنوبی ایران نیز ارائه می شود.

وی توضیح داد: هم اکنون جزیره زیبای کیش یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دریایی در ایران به شمار می رود که امکانات گردشگری ساحلی مانند فلای بورد، جت اسکی، بنانا سواری، غواصی و سایر ورزش های آبی را شامل می شود.

حیدری در ادامه بیان کرد: استان بوشهر بدلیل همجواری و دارا بودن بیشترین مرز آبی با خلیج فارس بیشترین پتانسیل جهت توسعه گردشگری دریایی را دارد ولی در حال حاضر اقدامات خاصی صورت نپذیرفته است و سرمایه گذاران و کارآفرینان زیادی در این زمینه ورود نکرده اند که این خود جای چاره جویی دارد.

رئیس گروه اسبق گردشگری میراث فرهنگی بوشهر عنوان کرد: چند سال پیش کمیته ای جهت تسهیل گری و حمایت از سرمایه گذاران زمینه گردشگری دریایی در اداره کل بندر و دریانوردی استان بوشهر تشکیل شد و اقدامات خوبی هم صورت پذیرفته، ولی همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در راستای توسعه گردشگری دریایی در استان و شهر بوشهر نیستیم.

در ادامه علاقمندان و متخصصان حوزه گردشگری دریایی به بحث و تبادل نظر پرداختند و مشخص گردید که در زمینه گردشگری مسئله و مشکل عمده این است که هر کارآفرین و یا سرمایه گذاری بخواهد قدمی بردارد بایستی از حداقل چهار یا پنج سازمان و اداره کل مختلف که گاها با هم دارای تضاد منافع هم هستند اقدام به اخذ مجوز نمایند و این اولین و اصلی ترین مانع توسعه گردشگری دریایی در استان و شهر بوشهر است.

به نظر می رسد گردشگری دریایی مثل سایر حوزه ها از طریق خود سازمان های دولتی قابل توسعه نیست و حتما بایستی بخش خصوصی به آن وارد و موانع پیش روی سرمایه گذاران رفع شود. در این راستا بایستی تشکیل کمیته های ویژه این مهم با بازنگری و اصلاح کمیته های قبلی متشکل از صاحب نظران و ذینفعان مختلف تشکیل شود و گرنه با وجود بازیگران و سازمان های مربوطه مختلف و ذینفع، هیچ اقدام موثری در زمینه گردشگری دریایی رخ نخواهد داد و روز به روز فرصت های سودآوری و اشتغال بیشتری را از دست می دهیم و توسعه این خوشه مهم رخ نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *