اخبار داغ

واکسیناسیون کرونا در “مراکز نگهداری سالمندان” کرمانشاه

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه واکسیناسیون کرونا در مراکز نگهداری سالمندان این استان شروع شده است. فرحناز محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال سال سختی برای تمام کشورهای دنیا بود، گفت: این شرایط برای کشور ما که در کنار کرونا با بحران تحریم هم […]

اشتراک گذاری
29 اسفند 1399
136 بازدید
کد مطلب : 37211

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه واکسیناسیون کرونا در مراکز نگهداری سالمندان این استان شروع شده است.

فرحناز محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال سال سختی برای تمام کشورهای دنیا بود، گفت: این شرایط برای کشور ما که در کنار کرونا با بحران تحریم هم مقابله می کرد، به مراتب دشوارتر بود.

وی افزود: در این بین امسال برای سازمان بهزیستی که عمده جامعه هدف آن را اقشار آسیب پذیر تشکیل می‌دهند به مراتب سخت تر بود، اما به یاری خدا و دلسوزی تمام نیروهای بهزیستی و کمک خیران توانستیم تا حد خوبی اوضاع را مدیریت کنیم.

محمدی گفت: امسال در استان با همکاری گسترده نیروهای بهزیستی توانستیم بالاترین و بیشترین کیفیت خدمات را به نسبت سالهای گذشته داشته باشیم و این امر نتیجه روحیه مددکارانه نیروهای بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت خوب کنترل و پیشگیری از کرونا در مراکز بهزیستی استان گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در موج  اول و دوم این بیماری در استان هیچ مشکلی نداشتیم.

وی افزود: با آمدن موج سوم در برخی مراکز مواردی از کرونا مشاهده شد، اما باز هم به نسبت آمار کشوری، جزو استان هایی بودیم که کمترین ابتلا به کرونا را در مراکز بهزیستی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه موارد مرگ و میر مبتلایان کرونا هم در مراکز بهزیستی در حد بسیار پایینی قرار داشته و این امر به دلیل مراقبت های خوب، اقدام به موقع برای درمان، پیشگیری ها و رعایت دقیق پروتکل ها صورت گرفت.

محمدی خاطرنشان کرد: در این ایام جهت کاهش تردد ها و کاش خطر ابتلا حتی بازدید از مراکز را هم به صورت آنلاین انجام دادیم تا خطری متوجه مددجویان مراکز بهزیستی نشود.

وی افزود: در حال حاضر هم واکسیناسیون کرونا در مراکز نگهداری سالمندان شروع شده و بعد از تعطیلات نوروز هم ادامه خواهد داشت.

نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی بهزیستی کرمانشاه هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کرونا تمام فعالیت های این حوزه را تحت تاثیر قرار داده گفت: عمده مراکز ما به نوعی تحت قرنطینه بودند.

وی افزود: در حال حاضر در مجموع ۱۶ مرکز شبانه روزی، ۲۹ مرکز روزانه و یازده مرکز با فعالیت ویزیت در منزل و مراقبت در منزل در سطح استان فعال هستند.

اختیاری با اشاره به شروع واکسیناسیون کرونا در سطح مراکز نگهداری سالمندان گفت: روز گذشته ۵۸ نفر از سالمندان و مراقبین مرکز نگهداری سالمندان “شمیم مهر” علیه بیماری کرونا واکسینه شدند و در مابقی مراکز هم بعد از تعطیلات نوروزی برنامه واکسیناسیون اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *