اخبار داغ

روسیه از طریق جمهوری آذربایجان گاز ارمنستان را تامین می کند

شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد ارسال گاز این کشور به ارمنستان به دلیل تعمیر خط لوله گاز قفقاز شمالی به طور موقت از طریق خاک جمهوری آذربایجان انجام می شود. به گزارش روز جمعه پایگاه خبری تجهیزنیوز، این شرکت روسی یک قرارداد کوتاه مدت برای انتقال گاز به ارمنستان از طریق قلمرو جمهوری آذربایجان […]

اشتراک گذاری
29 اسفند 1399
157 بازدید
کد مطلب : 37194

شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد ارسال گاز این کشور به ارمنستان به دلیل تعمیر خط لوله گاز قفقاز شمالی به طور موقت از طریق خاک جمهوری آذربایجان انجام می شود.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری تجهیزنیوز، این شرکت روسی یک قرارداد کوتاه مدت برای انتقال گاز به ارمنستان از طریق قلمرو جمهوری آذربایجان با شرکت دولتی نفت این کشور  امضا کرد.

گازپروم گزارش داد بر اساس توافق مقرر شده است که در مدت زمان کار تعمیر و نگهداری در بخش روسی خط لوله گاز قفقاز شمالی ، گاز از طریق جمهوری آذربایجان تا مرز با گرجستان برای مصرف کنندگان ارمنی تامین می شود.

در این قرارداد نوشته شده است کار حدود سه هفته ادامه خواهد داشت و پس از اتمام آنها، انتقال گاز در مسیر قبلی از مرزهای روسیه و گرجستان انجام می شود.

در سال ۲۰۲۰، گازپروم دو هزار و ۲۰۹ میلیارد متر مکعب گاز به ارمنستان تامین کرد؛ در ژانویه ۲۰۲۱، با ۹ درصد افزایش ۳۱۰ میلیون متر مکعب  تامین شد. در دسامبر ۲۰۲۰، گازپروم روسیه و گازپروم ارمنستان قرارداد تامین گاز به ارمنستان را فقط برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ تمدید کردند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *