اخبار داغ

افتتاح بزرگترین موزه معاصر انفرادی ایران

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، بزرگ‌ترین موزه معاصر انفرادی مجسمه ایران با نام نگارخانه حیدربابا در تبریز افتتاح شد. این موزه که در مجاورت آرامگاه استاد شهریار و مجموعه مقبره‌ الشعرای تبریز قرار دارد، در مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری هشت میلیاردی شهرداری تبریز افتتاح شده است. در ساختمان دو طبقه موزه […]

اشتراک گذاری
28 اسفند 1399
107 بازدید
کد مطلب : 36942

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، بزرگ‌ترین موزه معاصر انفرادی مجسمه ایران با نام نگارخانه حیدربابا در تبریز افتتاح شد. این موزه که در مجاورت آرامگاه استاد شهریار و مجموعه مقبره‌ الشعرای تبریز قرار دارد، در مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری هشت میلیاردی شهرداری تبریز افتتاح شده است. در ساختمان دو طبقه موزه ۲۵ اثر مدرن، ۱۴ اثر ترکیبی و تعدادی آثار حجمی مربوط به تاریخ و فرهنگ فولکلور آذربایجان از آثار هنرمند مشهور تبریزی «احد حسینی» نگهداری خواهد شد.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز، با اشاره به ورود همه‌جانبه شهرداری به عرصه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: در این دوره تلاش کردیم برای تبریز که شهر هنرپروری است قدم‌های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر برداریم و نگارخانه حیدربابا یکی از اقدامات فرهنگی هنری شهرداری تبریز است و موزه کاریکاتور و آثار «استاد بهتونی» هم به زودی در مجاورت آن به بهره برداری می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *