اخبار داغ

کاهش یک میلیون بشکه‌ای تقاضای داخلی نفت عربستان

عربستان تقاضای داخلی نفت خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاری
27 اسفند 1399
101 بازدید
کد مطلب : 36849

عربستان تقاضای داخلی نفت خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از شانا، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان روز سه‌شنبه (۲۶ اسفندماه) اعلام کرد که این کشور قصد دارد مصرف داخلی هیدروکربن‌های مایع را یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد و این مقدار نفت را در زمینه مهم‌تری مصرف کند.

براساس برآوردهای پیشین پلتس، عربستان، بزرگ‌ترین اقتصاد حاشیه خلیج فارس، در زمان اوج تقاضای این کشور در تابستان ۲۰۱۹ و پیش از بحران ویروس کرونا ۴۹۱ هزار بشکه در روز نفت را در زمینه صنعت و تولید برق مصرف می‌کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مدت مشابه سال ۲۰۱۵ این رقم را حدود یک میلیون بشکه در روز برآورد کرده بود.

وزیر انرژی عربستان در این باره گفت: اگر قرار است موقعیت خود را به‌عنوان تولیدکننده بلندمدت انرژی حفظ کنیم، باید به اندازه کافی نوآور باشیم و با همکاری بتوانیم این منابع هیدروکربن را به پول تبدیل و آن را در زمینه‌ای بهتر مصرف کنیم.

وی افزود: در حال راه‌اندازی برنامه‌ای پایدار برای یافتن راه‌هایی برای استفاده متفاوت از هیدروکربن‌ها هستیم، به‌ویژه به شیوه‌ای که به هیچ‌وجه بر محیط زیست تأثیر منفی نگذارد.

کاهش تقاضای داخلی همچنین به شرکت سعودی آرامکو کمک می‌کند ظرفیت مازاد بلندمدت خود را از حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز به ۲ میلیون بشکه در روز برساند.

کاهش تولید عربستان همسو با اهداف ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) سبب شد تولید نفت این کشور در ماه فوریه به ۸ میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه در روز و صادرات نفت این کشور به کمتر از ۶ میلیون بشکه در روز محدود شود، این در حالی است که ظرفیت تولید نفت ریاض ۱۲ میلیون بشکه در روز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *