اخبار داغ

مخالفت وزیر بهداشت با سفر در ایام نوروز

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دکتر سعید نمکی در رصدخانه وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: ما مطلقا موافق مسافرت نبوده ایم و نخواهیم بود. اولا مولفه ویروس جهش یافته انگلیسی اضافه شده و این ویروس در کشوری‌هایی مثل انگلیس، آلمان و سایر کشور های اروپایی قتل عام به پا کرده است. وزیر بهداشت […]

اشتراک گذاری
27 اسفند 1399
88 بازدید
کد مطلب : 36734

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دکتر سعید نمکی در رصدخانه وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: ما مطلقا موافق مسافرت نبوده ایم و نخواهیم بود. اولا مولفه ویروس جهش یافته انگلیسی اضافه شده و این ویروس در کشوری‌هایی مثل انگلیس، آلمان و سایر کشور های اروپایی قتل عام به پا کرده است.

وزیر بهداشت افزود: نظام بهداشت و درمان انگلیس بسیار قوی است، اما آهنگ شتاب این ویروس بشدت پیشرونده است و خوشبختانه ما در استان‌های خود برغم یک ماه از شناسایی ویروس، وضعیت بحرانی نداشته ایم و حتی در استان خوزستان هم در حال کنترل بیماری هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از اضافه شدن هر ماه هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور خبر داد.

دکتر نمکی افزود: در سال ۹۹ با وجود شیوع ویروس کرونا و شرایط دشوار تحریم توانستیم به رکوردی بی نظیر در افزودن هر ماه هزار تخت بیمارستانی دست یابیم.

وی اضافه کرد: تا اردیبهشت ۱۴۰۰ سیزده هزار تخت بیمارستانی از ابتدای سال ۹۹ اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) نیز در کشور در این مدت (سال ۹۹) به بهره برداری رسیده است.

آقای نمکی گفت: هزار و ۴۰۰ طرح بهداشتی درمانی در کشور در این مدت به بهره برداری رسیده است.وزیر بهداشت با تبریک اعیاد شعبانیه، نوروز ۱۴۰۰ را نیز پیشاپیش تبریک گفت و از کارکنان درمان و نظام سلامت به صورت ویژه قدردانی کرد.و از ارشادات مقام معظم رهبری در زمینه رهنمودهایی برای اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور به صورت ویژه قدردانی کرد.

وزیر بهداشت از رئیس جمهور و تلاش‌های او در مدیریت شصت جلسه در ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی، وزارت ارتباطات به منظور اطلاع رسانی انبوه، وزارت راه و شهرسازی در زمینه حمل و نقل به ویژه در انتقال واکسن‌های خارجی با پرواز های ویژه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حمل و نقل داخلی و بین المللی، وزارت امور خارجه و تلاش‌های سفرای ایران به منظور تهیه ملزومات و واکسن، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای تهیه پول و ارز مورد نیاز، هلال احمر، سازمان اورژانس، نیروی انتظامی و همچنین سپاه، ارتش و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی قدردانی کرد.وی همچنین از قوه قضاییه از همراهی و همکاری به منظور اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *