اخبار داغ

رویترز: ایران غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کرده است

رسانه‌های غربی به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش دادند ایران غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز را با سانتریفیوژهای پیشرفته آغاز کرده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رویترز مدعی شد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدیدی تأیید کرده است که ایران سانتریفیوژهای «آی‌آر‌ـ۴» در تأسیسات […]

اشتراک گذاری
27 اسفند 1399
113 بازدید
کد مطلب : 36822

رسانه‌های غربی به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش دادند ایران غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز را با سانتریفیوژهای پیشرفته آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رویترز مدعی شد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدیدی تأیید کرده است که ایران سانتریفیوژهای «آی‌آر‌ـ۴» در تأسیسات زیرزمینی نطنز را عملیاتی کرده است.

بر اساس این گزارش، ایران آبشاری متشکل از ۱۷۴ سانتریفیوژ آی‌آر‌ـ۴ را در تأسیسات زیرزمینی غنی‌سازی نصب و تزریق «یواف۶» ـ گاز هگزافلوراید اورانیوم به آنها را آغاز کرده است.بنابر گفته رویترز، آژانس این گزارش را روز دوشنبه میان اعضای خود توزیع کرده است. تهران هنوز درباره این گزارش جدید آژانس موضع نگرفته است اما مقامات کشورمان بارها تأکید کرده‌اند اگر تحریم‌ها برداشته نشوند، ایران اقدامات بیشتری را در آینده نزدیک اتخاذ خواهد کرد که فراتر از تعهدات تهران ذیل توافق هسته‌ای است.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به پایبند نبودن آمریکا و کشورهای اروپایی به تعهدات خود ذیل برجام، غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم را پیش برده و از روز ۵ اسفند ماه مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده است.

این اقدام هسته‌ای ایران وفق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام و در پاسخ به کوتاهی‌های مکرر و مداوم طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهدات خود انجام شده است. مقامات ایرانی در سطوح مختلف بارها به طرف‌های اروپایی برجام هشدار داده‌اند که در صورت عمل نکردن به تعهداتشان، روند تعدیل تعهدات هسته‌ای ایران همچنان ادامه خواهد یافت.

تحریم‌ها باید به‌ یک‌ باره برداشته شود/ طرح بازگشت جزء به‌ جزء به برجام عجولانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *