اخبار داغ

نقصان تامین گاز نیروگاههای برق در مشهد مشکل‌آفرین شد

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: تامین سوخت مورد نیاز نیروگاههای خراسان رضوی در پی برودت هوا و افزایش مصرف گاز توسط شهروندان دچار محدودیت و در نتیجه آن تولید برق با مشکل مواجه شده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، علیرضا کاشی روز دوشنبه افزود: حجم ورود سوخت گاز به نیروگاههای برق به همین […]

اشتراک گذاری
26 اسفند 1399
95 بازدید
کد مطلب : 36470

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: تامین سوخت مورد نیاز نیروگاههای خراسان رضوی در پی برودت هوا و افزایش مصرف گاز توسط شهروندان دچار محدودیت و در نتیجه آن تولید برق با مشکل مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، علیرضا کاشی روز دوشنبه افزود: حجم ورود سوخت گاز به نیروگاههای برق به همین خاطر با هدف جلوگیری از قطع گاز خانگی در مناطق شمال و غرب کشور محدود شد. 

وی ادامه داد: مرکز کنترل برق کشور نیز در پی این وضعیت برای تامین نیروی برق مورد نیاز کلانشهر مشهد “شرایط اضطرار بار” اعلام کرده است. 

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: بر این اساس با توجه به دستورالعمل مرکز کنترل برق کشور محدودیتهایی برای تامین برق در مشهد بوجود آمده است.

وی این محدودیت در عرضه نیروی برق به مشهد را بیشتر مربوط به مشترکان محدوده ابتدای جاده‌های مشهد به کلات و سرخس، بلوار توس و بزرگراه شهید کلانتری این کلانشهر اعلام و بیان کرد: محدودیت بار در شبکه برق مشهد تا ساعت ۱۵ امروز ۲۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت. 

کاشی گفت: با این وجود تلاش می‌شود با استفاده از سامانه اتوماسیون برق، اعمال محدودیت در عرضه نیروی برق به مشترکان در سطح مناطق مختلف کلانشهر مشهد به صورت چرخشی انجام شود.

وی افزود: از شهروندان مشهدی درخواست می‌شود برای جلوگیری از قطع جریان برق درجه حرارت وسایل گازسوز را کاهش دهند و در مصرف نیروی برق صرفه‌جویی کنند. 

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: قطع برق شبکه مشهد قابل پیش‌بینی نیست زیرا محدودیتها پیرو درخواست مستقیم و برخ (آنلاین) مرکز کنترل برق کشور اعمال می‌شود. 

وی اظهار امیدواری کرد با گرم شدن هوا و افزایش دما محدودیت در شبکه برق نیز برطرف شود. 

شرکت توزیع برق مشهد که ۱۴ هزار کیلومتر طول شبکه و ۱۰ هزار دستگاه ترانسفورماتور را در اختیار دارد، در قالب شش هزار کیلومتر شبکه برق و ۲۵۳ هزار لامپ روشنایی معابر با بار مصرفی هزار  و ۳۰۰ مگاوات نیروی برق مورد نیاز ۳.۵ میلیون نفر جمعیت ساکن این کلانشهر را در مساحتی ۱۰ هزار کیلومتری تامین و توزیع می‌کند. 

شمار مشترکان برق در مشهد یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *