اخبار داغ

طرح پایداری تامین و تاب‌آوری زیرساختهای گاز مشهد در حال اجرا است 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: عملیات اتصال مشهد به خطوط سراسری گاز با هدف افزایش پایداری تامین گاز، تاب‌آوری زیرساختهای مورد نیاز این کلانشهر و ملاحظات پدافند غیرعامل با پیشرفت ۳۵ درصدی در حال اجر است. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز حسن افتخاری روز دوشنبه، به اهمیت و بزرگی این طرح و لزوم همکاری […]

اشتراک گذاری
26 اسفند 1399
112 بازدید
کد مطلب : 36487

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: عملیات اتصال مشهد به خطوط سراسری گاز با هدف افزایش پایداری تامین گاز، تاب‌آوری زیرساختهای مورد نیاز این کلانشهر و ملاحظات پدافند غیرعامل با پیشرفت ۳۵ درصدی در حال اجر است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز حسن افتخاری روز دوشنبه، به اهمیت و بزرگی این طرح و لزوم همکاری دیگر دستگاهها از جمله سازمان منابع طبیعی در اجرای آن تاکید و بیان کرد: در صورت صدور مجوزهای لازم این طرح تا پایان سال آتی مورد بهره‌برداری قرا می‌گیرد.
وی ادامه داد: شهرستان مشهد با یک میلیون و ۳۰۴ هزار مشترک گاز پس از تهران بیشترین جمعیت مشترک و مصرف‌کننده گاز را در کشور دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: بر این اساس تعداد مشترکان گاز در مشهد به تنهایی از مجموع جمعیت مشترکان گاز ۲۵ استان کشور بیشتر است.

وی افزود: گاز مورد نیاز کلانشهر مشهد هم‌اینک از طریق خطوط لوله و منابع گاز مستقر در سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی تامین می‌شود.

افتحاری ادامه داد: عملیات اجرایی خطوط انتقال و تغذیه گاز در مسیر پارچین – سنگ‌بست – مشهد در همین چارچوب ۱۳ مرداد ماه امسال آغاز شد. 
وی گفت: بهره‌برداری خط انتقال ۳۶ اینچ ملک‌آباد به مشهد نیز در همین راستا علاوه بر تثبیت وضعیت موجود امکان تامین گاز کلانشهر شهر مشهد را از منابع مستقر در جنوب کشور از طریق خط انتقال پارچین – سنگ‌بست فراهم می‌کند.

شرکت ملی گاز در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی به دو میلیون و ۴۴۸ هزار و ۸۹۴ خانوار سوخت‌رسانی می‌کند. 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *