اخبار داغ

جشنواره شعر در امتداد پروانه‌ها در سعدیه پایان یافت

شیراز- مراسم اختتامیه جشنواره شعر در امتداد پروانه‌ها، در آرامگاه سعدی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در این آئین که بعد از ظهر یکشنبه با حضور مدیرکل بنیاد شهید استان فارس برگزار شد، علی محمدی معاون فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران فارس با بیان اینکه استان فارس ۱۹۴ شهیده به انقلاب اسلامی […]

اشتراک گذاری
26 اسفند 1399
107 بازدید
کد مطلب : 36431

شیراز- مراسم اختتامیه جشنواره شعر در امتداد پروانه‌ها، در آرامگاه سعدی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در این آئین که بعد از ظهر یکشنبه با حضور مدیرکل بنیاد شهید استان فارس برگزار شد، علی محمدی معاون فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران فارس با بیان اینکه استان فارس ۱۹۴ شهیده به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، گفت: در کنگره ملی شهدا و ایثارگران کشور که به بزرگداشت ۱۷ هزار بانوی شهید اختصاص داشت یادواره ۳۲۴ نفر از این ایثارگران برگزار شد.

وی ضمن گرامیداشت روز شهدا و ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) افزود: در راستای این برنامه ارزشمند که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود، باید اقداماتی انجام می‌شد که ایثارگری زنان شهید، جانباز و آزاده را جلوه گر شود، بنابر این فراخوان جشنواره شعر در امتداد پروانه‌ها منتشر شد.

محمدی، ادامه داد: انتقال بین نسلی فرهنگی با ابزاری مانند شعر رقم می‌خورد، چراکه هیچ هنری به اندازه شعر نه قدمت و نه تأثیرگذاری دارد، بدین خاطر بنیاد شهید و ایثارگران فارس برای انتقال بین نسل‌ها اقدام به برپایی جشنواره یادشده کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان فارس، گفت: استان فارس به ویژه شهر شیراز که میزبان شعرای برجسته ای مانند سعدی و حافظ است در چنین رویکری بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، تصریح کرد: مزیت فرهنگی استان فارس مزیت شعر است و ابزار شعر در انتقال فرهنگ شهادت بی نظیر است.

در ادامه پروانه نجاتی، بانوی شاعر و پیشکسوت شعر انقلاب و دفاع مقدس به شعرخوانی پرداخت و سپس با حضور مدیرکل بنیاد شعید و ایثارگران استان فارس، رئیس بسیج هنرمندان استان و سردار نیکومنش پیشکسوت دفاع مقدس از این بانو ادیب تقدیر شد.

همچنین در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران فارس با بیان اینکه در طول تاریخ نظام اسلامی شیرزنان در عرصه ایثار و شهادت همپای مردان در همه عرصه‌ها حماسه آفریدند، اظهار کرد: زبان شعر بسیار رسا، ارزشمند و قابل درک است.

محمدجواد محمدی پور افزود: زبان شعر در بسیاری زمینه‌ها گویای احساسات پاک درونی انسان‌هاست و نقش زنان در این بین بی جایگزین است.

وی با تصریح اینکه اسلام و بزرگان دین نقش زن را مؤثر می‌شمرند، افزود: هرکجا که زبان حضور دارند نقش آنان بی بدیل است؛ ناب‌ترین معنا و مفهوم کوثر در قرآن کریم، خیر کثیر است و همین بس که ۱۱ امام معصوم علیهم السلام نسل اندر نسل از کوثر پا گرفته‌اند.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید فارس، ۱۲۴ جانباز صبور و مقاوم و ۳ آزاده در استان بخشی از ۱۷ هزار ایثارگر کشور به شمار می‌روند.

در ادامه دبیر علمی جشنواره شعر در امتداد پروانه‌ها عنوان کرد: ۲۱۶ اثر در فاصله یک ماه از دهه فجر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که مجموعاً ۳ اثر مقام اول تا سوم را به دست می‌آورند.

وی با بیان اینکه یک بخش ویژه رباعی و دو بیتی در جشنواره وجود داشت، افزود: ۱۷۶ رباعی با نام ۱۷۶ زن شهید استان فارس در این بخش قرار داشت.

به گفته دبیر علمی جشنواره یادشده، این رباعی‌ها در کتابی با عنوان «چارانه های باران» منتشر شده است.

در پایان این مراسم برگزیدگان جشنواره شعر در امتداد پروانه‌ها معرفی شدند که مجتبی صادقی مقام اول، مهدی کریمی مقام دوم و زهره داوودی مقام سوم را دریافت کردند.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *