اخبار داغ

تخفیف ۷۵درصدی برای گازسوز کردن مسافربرهای اینترنتی سمنان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: مالکان خودروهای مسافربر شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای بین شهری و روستایی استان با ثبت‌نام در سامانه ” www.gcr.niopdc.ir ” درخواست خود را برای گازسوزکردن خودرو با ۷۵ درصد تخفیف ثبت کنند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز علی‌اکبر عرب عامری روز دوشنبه، ابراز داشت: مالکان […]

اشتراک گذاری
26 اسفند 1399
116 بازدید
کد مطلب : 36475

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: مالکان خودروهای مسافربر شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای بین شهری و روستایی استان با ثبت‌نام در سامانه ” www.gcr.niopdc.ir ” درخواست خود را برای گازسوزکردن خودرو با ۷۵ درصد تخفیف ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز علی‌اکبر عرب عامری روز دوشنبه، ابراز داشت: مالکان خودروهای مسافربر شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای بین شهری و روستایی با ثبت پلاک انتظامی در سامانه گفته شده می‌توانند به صورت برخط استعلام بگیرند که مشمول طرح گازسوز کردن همراه با تخفیف هستند یا خیر؟

وی ادامه داد: فهرست اسامی مالکان خودروهایی که در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت دارند از سوی وزارت کشور به وزارت نفت اعلام شده است و در استعلام با وارد کردن پلاک انتظامی مشمولیت خودرو در طرح گازسوز کردن با تخفیف مشخص و اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: ۷۵ درصد هزینه گاز سوز کردن مسافربرهای شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای بین شهری و روستایی از سوی وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت می‌شود.

عرب عامری تصریح کرد: ۲۵ درصد معادل ۲۰ میلیون ریال از هزینه گازسوز کردن تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای شخصی  را باید مالکان خورو پرداخت کند.

وی اضافه کرد: پیش از آغاز طرح گازسوز کردن خودروهای مسافربر شخصی و تاکسی‌های اینترنتی، این طرح مشمول ناوگان عمومی تک‌سوز شامل تاکسی‌ها، ون و وانت‌بارها بود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان یادآور شد: نزدیک به ۲هزار و ۷۰۰ خودرو عمومی در سراسر استان در قالب طرح گازسوز کردن خودروهای عمومی به‌صورت رایگان دوگانه‌سوز شد.

طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی شامل ون، تاکسی و وانت‌بارها از سال گذشته آغاز شده است. در ادامه این طرح نیز قرار است خودروهای مسافربر شخصی با استفاده از یارانه دولتی دوگانه‌سوز شوند و فقط ۲۵ درصد  از هزینه تبدیل خودروها از سوی مالکان پرداخت می‌شود. 

اعتبار مورد نیاز برای این‌کار از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع تامین خواهد شد که علاوه بر کمک به اقتصاد ملی، کاهش آلودگی زیست محیطی و همچنین افزایش فرصت صادرات را فراهم می‌کند. 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *