اخبار داغ

آماده‌باش ۲۶ ایستگاه و اکیپ آتش‌نشانی در زنجان

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان، از آماده‌باش ۲۶ ایستگاه و اکیپ آتش‌نشانی در زنجان برای چهارشنبه‌سوری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز وبه نقل از ایسنا، ابوالفضل رستمی در گفت و گو با خبرنگاران ، با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه‌سوری، اظهار کرد: در حال حاضر همه تیم‌های آتش‌نشانی در […]

اشتراک گذاری
26 اسفند 1399
128 بازدید
کد مطلب : 36367

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان، از آماده‌باش ۲۶ ایستگاه و اکیپ آتش‌نشانی در زنجان برای چهارشنبه‌سوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز وبه نقل از ایسنا، ابوالفضل رستمی در گفت و گو با خبرنگاران ، با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه‌سوری، اظهار کرد: در حال حاضر همه تیم‌های آتش‌نشانی در حال آماده‌باش هستند، به طوری که در ۲۰ نقطه شهر، اکیپ سیار و ۶ ایستگاه عملیاتی در آماده ارائه خدمات هستند.

وی افزود: در روزهای پایانی سال نیز همانند سنوات گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به علت تراکمی جمعیتی و ترافیکی که وجود دارد، در نقاط مختلف اکیپ عملیاتی در هسته مرکزی شهر مستقر می‌شود تا حوادث عملیاتی در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخ داده شود.

این مسئول از عموم مردم خواست به خاطر حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا از هرگونه تجمع و دورهمی‌ها و نیز برافروختن آتش‌های بزرگ به جد پرهیز کنند و همانند سال‌های قبل نیز با عوامل آتش‌نشان، تعامل بهتر و همکاری داشته باشند و به توصیه‌ها و هشدارهای ارائه شده عمل کنند تا میزان آسیب‌ و تلخی‌های احتمالی ناشی از انفجار مواد محترقه و برافروختن آتش به حداقل برسد.

رستمی تصریح کرد: از دارندگان خودروها نیز درخواست می‌شود عصر امروز (قبل از شروع آیین چهارشنبه آخر سال)  در صورت امکان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و حتی‌الامکان خودروها را در کوچه و خیابان پارک نکنند و خانواده‌ها و مغازه‌داران نیز در صورت داشتن شیلنگ آب و کپسول‌های اطفای حریق آن‌ها را در دسترس قرار دهند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی، کنترل اولیه را تا رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه انجام دهند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان یادآور شد: افراد باید هنگام وقوع حوادث با تلفن ۱۲۵ و در صورت درخواست کار کارشناسی، راهنمایی و مشاوره ایمنی نیز با خط ۳۳۴۴۴۴۴۴ ستاد فرماندهی تماس برقرار کنند و بی‌مورد خط ۱۲۵ که مختص حادثه است را اشغال نکنند.

این مسئول تصریح کرد: لازم است تماس‌گیرندگان با حفظ خونسردی هرچه تمام، آدرس دقیق و دادن نشانه‌هایی چون بوستان، مسجد، مدرسه، ادارات، کتابخانه و ورزشگاه، اعلام شکل و نوع حادثه و به منظور هدایت آتش‌نشانان اعزامی به محل حادثه با حضور در خیابان اصلی، این سازمان را در ارائه سریع و بموقع امدادرسانی یاری دهند تا خسارت مالی و جانی به حداقل برسد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *